موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر روحیه‌ی حساسی دارید، دیدن تصاویر این مجموعه‌ عجیب ممکن است برایتان آزاردهنده باشد!
8nqnQwgnayNuZYXN2XUDgH9PqQ8aD8onkw1FXunF موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

افراد خبره در زمینه شگفتی‌های علم پزشکی، احتمالا داستا‌ن‌های بسیاری درباره موزه افسانه‌ای موتر در فیلادلفیا شنیده‌اند. این سرزمین عجایب معروف، با شگفتی‌هایی از جسم و کالبد انسان، نمونه‌های پاتولوژیک حاصل از کنجکاوی‌های انسانی و ابزارهای پزشکی مفید، پر شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با عجیب ترین نمونه ها آشنا شوید.

پیشینه و ریشه‌های این موزه، در واقع، به یکی از انسان‌ترین، مورد احترام‌ترین و با استعدادترین جراحان تاریخ تقدیم شده است.

می‌توان گفت مجموعه دکتر توماس موتر، مکانی سرگرم کننده از مریضی‌های عجیب را گرد هم آورده که در حال حاضر، بیش از ۲۰۰۰۰ نمونه از ناهنجاری‌های پزشکی را در خود جای داده است.

d9fn0C2Rmlzq9ElsnY86IlGhD0UBqw3hHLaS1oKy موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

دوقلوهای به هم چسبیده‌

کارکنان یک دانشکده پزشکی بی نام و نشان، این شیشه را در یک گنجه پیدا کردند. شیشه‌، حاوی یک نمونه مطالعاتی از دوقلوهای به هم چسبیده‌ای است که در  قرن نوزدهم، مرده به دنیا آمدند.

اثرات بیماری نقرس

این دست‌ها، که به مجموعه مربوط به قرن نوزدهم دکتر توماس دنت موتر تعلق دارد، اثرات بیماری به نام نقرس را نشان می‌دهد؛ بیماریی که خود دکتر موتر هم در سال‌های آخر زندگی، از آن رنج می‌برد.

JtwPo9mL9yahCYCY55DoIhlEHtVYGSe96gPIKa4z موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

مغز انیشتین

بخش‌هایی از مغز انیشتین، که کار محققان سراسر دنیا با آن تمام شده بود. اما دهه‌ها پس از دور ریختن همه‌ی تکه‌های مورد آزمایش آن، در سال ۱۹۵۵، یک متخصص آسیب شناسی به نام توماس هاروی، بخش مربوط به خودش را در دو شیشه جداگانه، در یک جعبه چوبی نگه داشت.

OUi6pXcIYYJ6fAUR73fuolj47iX6YzfWCIsIuLOn موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

بانو صابونی

بانو صابونی، نامی است که به این زن مومیایی شده تعلق گرفته؛ کسی که جسدش در سال ۱۸۷۵ نبش قبر شد و به این خاطر جالب توجه است که یک ماده چرب به نام adipocere ، بقایای او را پوشانده بود و در واقع، او را به صابون تبدیل کرده بود که خود این عجیب ترین نمونه ها است که در موزه نگهداری می‌شود.

موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!جسد سربازان

در خلال جنگ های داخلی، اندام‌های قطع شده یا جسد بسیاری از سربازان دفن شد، اما جراحان توانستند به منظور انجام تحقیقات و مطالعات پزشکی به بعضی از آن‌ها دست پیدا کنند: در اینجا بخشی از یک لگن و یک دست راست را مشاهده می‌کنید، که در اصل برای موزه پزشکی ارتش در واشینگتن، آماده شده بود.

021 1 موزه‌ای که شما را شوکه می‌کند!

پیشنهاد مطالعه: مطلب  درمان سردرد با سوراخ کردن جمجمه! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۴۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…