چگونه مبلمان را در خانه چیدمان کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
چیدمان مبلمان در منزل

چیدمان مبلمان در منزل یکی از کارهایی است که هنگام بازسازی خانه به فکر افراد می‌رسد. اینکه چه مبلمانی با چه طرح و ظاهری و یا رنگی خریداری کنند و از طرف دیگر چگونه آن‌را در فضای خانه قرار دهند؟ به عبارت دیگر چیدمان مبلمان در منزل چگونه باشد؟ برای پاسخ پرسش‌های خود با مجله دلتا همراه باشید.

چیدمان مبلمان در پذیرایی کوچک

چیدمان مبل در پذیرایی برای مساحت‌های کوچک متفاوت است. برخلاف تصور عمومی، فشار دادن همه مبل‌ها به دیوار بهترین راه برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک نیست. این کار یک فضای نامناسب در وسط اتاق ایجاد کرده و ابعاد کوچک اتاق را برجسته می‌کند. پس بهتر است، مبلمان را به سمت مرکز بکشید تا احساس بازتری ایجاد کنید.

چیدمان مبلمان در منزل

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن انعطاف پذیر

می‌توانید با توجه به موقعیت مناسب چیدمان مبلمان اتاق نشیمن را تغییر دهید. یک گوشه خالی را با یک صندلی سبک پر کنید که در صورت لزوم به راحتی به قسمت نشیمن دیگر کشیده شود. مبلمانی مانند عثمانی یا پاف را اضافه کنید که می‌توانند به‌عنوان میزهای عسلی عمل کرده یا به‌عنوان نشیمن برای مهمانان عمل کنند.

چیدمان مبلمان در منزل

نحوه چیدمان مبلمان روی فرش

از یک فرش بزرگ برای متحد کردن وسایل نشیمن در فضای بزرگ‌تر استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، تمام مبلمان کلیدی باید در بالای فرش قرار بگیرند. اگر فرش آن‌قدر بزرگ نیست که بتواند همه مبلمان را در خود داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که حداقل پایه‌های جلوی همه مبل‌ها روی فرش قرار گرفته باشند.

چیدمان مبلمان روی فرش

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن بزرگ

چیدمان استراتژیک مبلمان می‌تواند باعث شود اتاق‌های نشیمن مخصوصا طولانی یا بزرگ احساس دنج و صمیمی کنند. با تقسیم اتاق به دو گروه مکالمه با مسیری بین آن‌ها ، حس مقیاس راحتی را به اتاق بیاورید. قرار دادن یک مبل پشت به این مسیر ، جدایی بین دو منطقه را برجسته می‌کند.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

چیدمان مبل در پذیرایی براساس تلویزیون

در اتاق‌های نشیمن که در آن فعالیت اصلی تماشای تلویزیون است، یک کاناپه مقطعی نشیمن راحت و منعطفی را در روبه‌روی آن قرار می‌دهیم. بخش‌های مختلف دارای پیکربندی‌های مختلفی هستند.

چیدمان اتاق نشیمن

از جمله مواردی که دارای صندلی‌های بدون بازو، عثمانی‌ها و پاف‌ها هستند که می‌توانید متناسب با فضای خود ترکیب کنید. مبل در این اتاق نشیمن به تقسیم فضای بزرگتر کمک می‌کند در حالی که صندلی‌های راحتی را برای چندین نفر فراهم می‌کند.

مبلمان اتاق نشیمن را برای مکالمه آماده کنید

اگر اتاق نشیمن شما اغلب برای گپ زدن با خانواده و دوستان خود استفاده می‌شود، چیدمانی را برای مبلمان انتخاب کنید که مکالمه را تسهیل کند. مبلمان نشیمن را نزدیک به وسط اتاق بکشید و آن‌ها را روبه‌روی هم قرار دهید. یک میز قهوه در وسط قرار دهید تا نوشیدنی‌ها برای هر دو طرف به راحتی در دسترس باشد.

مبلمان اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ پرده‌ای که خانه شما را شیک و خاص می‌کند! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…