کاهش خطر مرگ با کره بادام‌زمینی!

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کره بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ تولید شد و بیش از ۱۳۱ سال است که به محبوب‌ترین خوراکی دنیا، به‌ویژه در آمریکا بدل شده است.
خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. این ماده‌ غذایی با هر نوع خوراکی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس، قابل‌مصرف است. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباع تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی‌ها و میان وعده‌های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. این مطلب از مجله دلتا به شما کمک می‌کند با خواص کره بادام زمینی برای سلامتی بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

کاهش خطر مرگ

براساس مطالعات دانشگاه وندربیلت که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، مصرف روزانه‌ آجیل خطر مرگ را کاهش می‌دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آجیل‌ها سبب افزایش سلامتی و حفاظت از بدن می‌شود.

جالب است بدانید، آجیل‌ها دارای اسیدهای چرب غیراشباع (تک و چند زنجیره) و غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند و موادی مغذی مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشارخون کمک می‌کند، همچنین غنی از فیبر و دارای فیسترول هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چرب غیراشباع (تک و چند زنجیره) با کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح تری‌گلیسرید، موجب کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم مرتبط با سوخت‌و‌ساز می‌شود.

فواید کره بادام زمینی

کاهش وزن

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند.

حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیم مورد نیاز بدن در هر وعده‌ مصرفی است. این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

لاغری و کره بادام زمینی

افزایش آرامش و خونسردی

مصرف کره بادام زمینی در افزایش آرامش و افزایش خونسردی موثر است و کمک می‌کند تا بر استرس‌ شما غلبه کنید. کره بادام زمینی دارای بتاسیتوسترول است که نوعی استرول گیاهی است. به‌ همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود تا از کره بادام زمینی استفاده کنند. بتا‌سیتوسترول به طبیعی شدن سطح بالای کلسترول کمک می‌کند و در زمان‌های استرس کلسترول را در تعادل با سایر هورمون‌ها نگه می‌دارد. بتاسیتوسترول همچنین می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی برای سلامتی کنترل دیابت است. مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط جکوبسون در مجله‌ انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف ۳۱ گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چای ترش، معجزه‌ای برای لاغری!

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ق٫ظ

    من ماشا الله ابراهیمی از مشهد مقدس این مطلب از ا تا

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…