زیباترین مدل‌های پرده آشپزخانه برای خانه شما

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدل پرده آشپزخانه تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل و فضای آشپزخانه دارد. بنابراین باید با دقت بیشتری به انتخاب پرده آشپزخانه بپردازیم.
بهترین مدل برای پرده آشپزخانه

آشنایی با انواع پرده آشپزخانه، به تصمیم‌گیری بهتر در هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه به شما کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا با مدل‌های مختلف پارچه، رنگ‌ها و طرح‌ها آشنا می‌شوید تا بتوانید بهترین مدل برای پرده آشپزخانه را انتخاب کنید.

پرده‌های کافه‌ای

این مدل پرده یکی از انواع رایج پرده آشپزخانه است. این پرده‌ها معمولا از جنس کتان، پلی‌استر و حریر دوخته می‌شوند. قسمت بالای بعضی از پرده‌های کافه‌ای مدل چین‌دار است که از نیمه پایینی پنجره از حلقه‌های چوب‌‌پرده آویز می‌شود و تنها همان قسمت را می‌پوشاند.

پرده‌های کافه‌ای بلند

بلندی این نوع پرده حدود ۱ متر و ۱۵ سانتی‌متر است. این نوع پرده کل پنجره را می‌پوشاند و برای کسانی که دغدغه‌ حریم شخصی دارند، انتخابی مناسب است. این نوع پرده تقریبا از نزدیکی سقف تا پایین آویزان می‌شود.

بهترین مدل برای پرده آشپزخانه

پرده‌های کافه‌ای نیمه

این مدل پرده آشپزخانه تنها نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و به‌خوبی با دکور آشپزخانه هماهنگ می‌شود. طرح‌ها و مدل‌های مختلفی را از این پرده می‌توانید سفارش دهید. با داشتن این مدل از پرده‌های نیمه، نور به میزان کافی به فضای آشپزخانه می‌تابد و به‌ این‌ ترتیب مکان روشنی خواهید داشت. اگر نگران حریم شخصی در آشپزخانه هستید، می‌توانید از والانی هماهنگ با رنگ و مدل این نوع پرده استفاده کنید.

بهترین مدل برای پرده آشپزخانه

پرده‌های والان (نیم‌پرده)

از بهترین مدل برای پرده آشپزخانه می‌توان به پرده‌های والانی اشاره کرد. پرده‌های والان ابعاد کوچکی دارند و تنها قسمت بالای پنجره را می‌پوشانند. می‌توانیم بگوییم این مدل از پرده درست مدل متضاد پرده‌های کافه‌ای است. پرده والان بیشتر برای آشپزخانه‌هایی استفاده می‌شود که فضای کوچکی دارند.

پرده‌های والان

 پرده‌های والان بالونی

مدل پرده آشپزخانه دیگری که معرفی می‌کنیم، والان بالونی است که با نام والان ابری یا پفی نیز شناخته می‌شود. برای دوخت والان بالونی، دوبرابر اندازه موردنظر برای طول پرده مشخص می‌شود و لبه پایینی آن را در امتداد قسمت بالایی پرده می‌دوزند. معمولا این مدل پرده با پرده‌های کافه‌ای ترکیب می‌شوند و لطافت و طراوتی به آشپزخانه می‌دهند.

 پرده‌ های والان بالونی

پرده‌های والان تاب‌دار

همان‌طور که از نام این پرده مشخص است، والان تاب‌دار مدل ساده‌ای ندارد. این مدل پرده از قسمت بالا نصب می‌شود و دو طرف آن آویزان است. والان تاب‌دار ظاهری رسمی دارد و پرزرق‌ و برق‌تر از دیگر مدل‌های پرده است. این طرح پرده آشپزخانه ظاهر کلاسیکی به فضا می‌دهد.

پرده‌ های والان تاب‌دار

پرده‌های والان جعبه‌ای پلیسه‌ای

این مدل پرده به آن دسته از پرده‌های والانی‌ گفته می‌شود که لبه‌های آن‌ها صاف هستند و عرض آن‌ها به‌شکل پلیسه‌ای دوخته می‌شود. این مدل دوخت مدل جعبه‌ای نامیده می‌شود و ظاهر بسیار شیکی دارد. این پرده فانتزی آشپزخانه شما را بسیار زیبا می‌کند.

پرده‌ های والان جعبه‌ای

پرده‌های حریر

پرده‌های حریر از پارچه‌های بسیار سبکی ساخته می‌شوند. این نوع پرده علاوه‌بر روشن‌کردن فضا، حریم شخصی شما را هم حفظ می‌کند. رنگ روشن و لطافت پارچه در این مدل پرده، آشپزخانه شما را بسیار زیبا می‌کند.

پرده‌ های حریر

یکی از مزایای استفاده از این مدل پرده آشپزخانه، نصب راحت آن روی پنجره‌هایی با اندازه‌های مختلف است. نکته منفی پرده‌های حریر این است که عایق حرارتی مناسبی به حساب نمی‌آیند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ وسیله‌ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…