وسایلی که برای اتاق خواب لازم و ضروری است!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب مکانی برای استراحت جسم و روح است. بنابراین آنچه در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد ایجاد یک فضای آرامش‌بخش است.
وسایل ضروری در اتاق خواب

هر اتاق خوابی باید یک سری وسایل را در خود داشته باشد. برخی آیتم‌ها همانند تخت، وسایل خواب یا کمد که جزو موارد ضروری هستند. اما مواردی هستند که شاید خیلی ها در اتاق خواب نداشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل ضروری در اتاق خواب می‌پردازیم.

قالیچه نرم و راحت

هیچ چیز بدتر از این نیست که صبح که از خواب بیدار می‌شوید و می‌خواهید از تخت پایین بیایید، پاها را روی زمین سرد و سفت بگذارید. به خودتان لطفی کنید و یک قالیچه یا فرش نرم و خوب برای پایین تخت بخرید.

وسایل ضروری در اتاق خواب

اگر نمی‌توانید فرش پهن کنید. قالیچه کوچکی در فضای باز اتاق و یک قالیچه کوچک‌تر برای پایین تخت پهن کنید. برای اینکه زیبایی اتاق خدشه‌دار نشود، حتما آن‌ها را از یک خانواده یا یک رنگ انتخاب کنید.

تعداد بالش

اینکه چند بالش برای تخت کافی است، بیشتر به اندازه تخت بستگی دارد. اما بین یک تا ۶ بالش اصولا از بهترین گزینه‌ها هستند. به‌طور مثال، برای تخت‌های دونفره بین چهار تا عدد بالش با اندازه‌های مختلف به زیبایی بیشتر اتاق نیز کمک می‌کند.

وسایل ضروری در اتاق خواب

دوری از فناوری

شاید خیلی از افراد در اتاق خواب های خود تلویزیون، کامپیوتر و … داشته باشند. بهتر است وسایل الکترونیک را در اتاق خواب قرار ندهید. این وسایل موجب می‌شوند تا دیرتر از زمان مناسب بخوابید. یا حتی ممکن است موجب بدخوابی شما بشوند.

مجموعه‌ای از علاقه‌مندی‌ها

بخشی از اتاق خود را به وسایل مورد علاقه خود اختصاص دهید. لازم نیست مجموعه بزرگ یا ویژه‌ای داشته باشید. عناصری که برای شما جذابیت دارد را در گوشه‌ای از کتابخانه یا روی میز بگذارید. این موجب می‌شود تا حس بهتری در اتاق داشته باشید.

مبلمان اتاق خواب

پاتختی

پاتختی فقط برای کشوهایش اهمیت ندارد. می‌توانید از سطح رویی آن برای زیباسازی اطراف تخت نیز بهره بگیرید. چراغ خواب کوچک اما شیک، یک گلدان گل کوچک، یک لیوان آب و چند کتاب در کنار هم روی پاتختی، یک فضای دکوری ساده، کوچک و زیبا می سازند. البته این آیتم‌ها را می‌توانید بر اساس علاقه‌مندی‌های خود تغییر دهید.

پاتختی در دکوراسیون

قاب عکس

در اتاق خواب باید قاب عکس داشته باشید. اما نباید از عکس‌های خانوادگی استفاده کنید. عکس‌های خانوادگی برای اتاق نشیمن یا دیگر اتاق‌ها مناسب هستند. در اتاق خواب، آثار هنری، منظره یا طرح‌های مدرن نصب کنید.

قاب عکس در چیدمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند ارزان برای داشتن خانه‌ای شیک و خاص را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…