روستای واریان کرج، تنها روستای آبی ایران

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واریان را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری استان البرز دانست که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق اطراف آن بازدید می‌کنند. واریان را تنها روستای آبی ایران می‌دانند و تنها راه دسترسی به آنجا قایق است.
روستای واریان کرج

روستای واریان کرج ونیز ایران یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای این شهر است که در مسیر جاده کرج ـ چالوس خودنمایی می‌کند. پاکیزگی هوای واریان غیر قابل وصف است. زیرا ورود هرگونه ماشین، موتور و دوچرخه به آن ممنوع است.

قطب گردشگری کرج

واریان را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری استان البرز دانست که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق اطراف آن بازدید می‌کنند. این روستا، در شرق سد امیرکبیر و در ۲۵ کیلومتری جاده زیبا و چشم‌نواز چالوس واقع شده است.

روستای آبی

این روستا این روزها سکنه زیادی ندارد. پیش از ساخت سد کرج ۵۰ خانوار در آن زندگی می‌کردند، بعد از پی‌ریزی سد کرج نیز ساکنان این روستا با قایق به شهر رفت و آمد می‌کردند. تا اینکه بیشتر آن‌ها مجبور به جابه‌جایی شدند.

راه دسترسی به آن

ورودی واریان تقریبا در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس است با تابلوی کوچکی که روی آن نوشته: روستای واریان، مسیر اختصاصی اهالی روستای واریان، ورود افراد متفرقه ممنوع. بعد از جاده‌ای کوتاه باشیب نسبتا تند، نگهبانی از طرف سازمان آب حضور دارد که رفت و آمدها را کنترل می کند (حدود هفتاد درصد زمین‌های روستا جزو دارایی‌های سازمان آب است)، پشت سرش پارکینگ کوچکی که مخصوص سکنه واریان است به چشم می‌خورد.
در واقع، این باغ‌های زیبا واریان امروزی را تشکیل داده‌اند که تنها راه دسترسی به آن‌ها عبور از سد کرج به وسیله قایق است.

تنها روستای آبی ایران

جالب است بدانید که روستای واریان کرج ونیز ایران تنها روستای آبی ایران است. رفت‌و‌آمد با قایق در این روستا، معمولا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ و از ۱۵ عصر تا ۱۱ شب امکان‌پذیر است.

واریان روستای آبی کرج

در طول تابستان، به خاطر خوب بودن آب‌وهوا تردد قایق‌ها در این منطقه زیاد بوده و حتی تعداد آن‌ها به ۱۰ عدد هم می‌رسد.
از میان محصولات کشاورزی این روستا می‌توان به غلات و میوه اشاره کرد. همچنین، شغل زنبورداری نیز در واریان رواج بسیاری داشته و می‌توانید عسل‌های لذیذ و خوشمزه‌ای را در این روستا نوش‌جان فرمایید. علاوه بر این‌ها، دوخت گیوه و کرباس‌بافی در واریان از مشاغل اصلی مردم به حساب می‌آیند.

حقایقی درباره واریان

در حین بازدید از روستا، متوجه حقایق و ویژگی‌های عجیبی در مورد آن می‌شوید. به‌عنوان‌ مثال، در واریان هیچ مغازه سوپرمارکتی وجود ندارد. دیگر اینکه، حیاط خانه‌ها به‌خاطر نداشتن در و دیوار با یکدیگر مشترک است.

تنها روستای آبی ایران

باید بدانید که سفر به واریان، تنها در صورت داشتن خانه، مهمان شدن در منزل اقوام و آشنایان و یا با هماهنگی قبلی جهت ورود به آن امکان‌پذیر است.
گفتنی است که این روستا، زادگاه بازیگر کشورمان جناب آقای مهران رجبی است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به بزرگ‌ترین آکواریوم شگفت‌انگیز ایران مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…