چگونه مبلمان را با کوسن تزئین کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه باید مبلمان خود را به کمک کوسن تزئین کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
تزیین مبلمان خانه

هنگامی که مبلی برای خانه خود تهیه می‌کنید، قطعا به تنهایی تغییر زیادی در فضای منزل شما ایجاد نخواهد کرد. اما هنگامی که آن را با کوسن‌های مختلف تزئین می‌کنید، آن زمان قادر به مشاهده زیبایی خاصی که به فضای شما منتقل می‌کند خواهید بود. در این مطلب از مجله دلتا ما به بررسی نکاتی برای تزیین مبلمان خانه می‌پردازیم که با دانستن آن‌ها، به راحتی می‌توانید مبلمان خانه را دکور کنید.

از رنگ‌های مکمل استفاده کنید

برای تزیین مبلمان خانه دو رنگ متضاد را که در پالت رنگی فضای شما وجود دارد انتخاب کرده و از آن رنگ‌ها جهت تهیه کوسن‌ برای مبلمان استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند حتی هم‌خانواده‌ای از رنگ‌های موجود در فضای شما باشند. رنگ‌های مکمل شامل موارد زیر است:
قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش، سیاه و سفید

تزیین مبلمان خانه

از رنگ‌های خنثی و خاکی استفاده کنید

می‌توانید از رنگ‌های خنثی گرم، سرد و یا ترکیبی از هردو استفاده کنید، چرا که این دسته از رنگ‌ها حس آرامش را منتقل می‌کنند. از رنگ‌های خنثی می‌توانید برای آرام‌تر کردن یک فضای شلوغ استفاده کنید.
تزیین مبلمان خانه
  • رنگ‌های خنثی گرم ماننده خانواده رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، نارنجی و زرد کمرنگ
  • رنگ‌های خنثی سرد مانند خانواده خاکستری، آبی و سبز کمرنگ

سایه‌های مختلفی از یک رنگ انتخاب کنید

به اطراف خود در فضا نگاهی بیندازید و رنگی را که علاقه دارید تاکید بیشتری روی آن بشود انتخاب کرده و کوسن‌های خود را به رنگ‌هایی از سایه‌های آن رنگ انتخاب کنید.تزیین مبلمان با کوسن

  • برای مثال اگر تابلویی در خانه دارید که در آن درخت زیبایی به تصویر کشیده شده است، رنگ کوسن‌های خود را به رنگ سایه‌روشن‌هایی از همان رنگ سبز انتخاب کنید تا چشم افراد به سمت تابلو کشیده شود.

رنگ های کوسن

  • برای مثال اگر از فرشی استفاده کرده‌اید که رنگ خاصی در آن به‌کار رفته و می‌خواهید آن رنگ را بیشتر در فضای منزل خود استفاده کنید، کوسن‌هایی با سایه‌هایی از همان رنگ تهیه کنید.

تزیین کردن مبلمان

  • اگر می‌خواهید فضای شما منسجم‌تر به‌نظر برسد، از رنگ‌های موجود در فضای خود استفاده کنید. نیاز نیست که دقیقا همان رنگ باشد، هم‌خانواده‌هایی از رنگ‌های موجود برای کوسن، فضای یکپارچه و زیبایی به شما ارائه می‌دهد.

استفاده از کوسن تک‌رنگ

برای ایجاد مرکز توجه و نقطه کانونی، از رنگ‌های جسورانه و پر انرژی‌تر استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های تک‌رنگ بدون به‌کار بردن هیچ الگوی نقشینه‌ای برای کوسن در مواقعی که در فضای شما از نقوش و طرح‌های شلوغ و زیادی استفاده شده مناسب است.
می‌توانید یک رنگ ثابت را درنظر گرفته و کوسن‌هایی با سایه‌ روشن‌هایی از آن رنگ‌تهیه کنید.

استفاده از کوسن تک‌ رنگ

از نقش‌های بزرگ و نقش‌های کوچک به صورت ترکیبی استفاده کنید

بهتر است نقش‌های بزرگ‌تر در دو طرف گوشه مبل و نقش‌های کوچک‌تر و تک‌رنگ‌ها در قسمت میانه مبل قرار بگیرند. طرح‌های بزرگ معمولا دارای یک طرح مشخص و واضح هستند اما طرح‌های کوچک عموما به صورت طرح‌های کوچک و تکرار شونده بر روی کوسن‌ها چاپ می‌شوند.

نقش‌های بزرگ و نقش‌های کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه بدون رنگ‌آمیزی به خانه خود رنگ ببخشیم! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…