مرگ در این فستیوال حتمی است!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گوشه و کنار این دنیا فستیوال‌های عجیبی برگزار می‌شوند که بسیار محبوب و پرطرفدار هم شده‌اند.
فستیوال مرگ در مکزیک

برخی جشنواره‌های سالانه مربوط به مراسم مذهبی یا رویدادهای فرهنگی هستند، درحالی‌که برخی دیگر صرفا برای خوش‌گذرانی و ایجاد تنوع در روال عادی زندگی پدید آمده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا با فستیوال مرگ در مکزیک آشنا شوید.

فستیوال مرگ در مکزیک

در زمان‌های گذشته، مرده‌ها نزدیک به خانه خانواده خود دفن می‌شدند و تاکید زیادی بر حفظ روابط با اجداد متوفی وجود داشت چون اعتقاد بر این بود که مردگان همچنان در یک سیاره دیگر زندگی می‌کنند.

با ورود اسپانیایی‌ها، اعمالی که برای اعتقادات خود انجام می‌دادند با اعتقادات مردم محلی ادغام شد و به‌تدریج به شکلی که امروز مشاهده می‌کنیم درآمده است.

آن‌ها اعتقاد داشتند که روحشان در سال یک بار به جهان برمی‌گردد تا از خانواده‌شان بازدید کنند. مردم مکزیک می‌گویند که ارواح نوزادان و کودکانی که جان خود را از دست داده‌اند و در مکزیک به فرشتگان کوچک معروف هستند، اواخر نیمه شب ۳۱ اکتبر برمی‌گردند و یک روز تمام را با خانواده‌های خود سپری می‌کنند و سپس مجددا این دنیا را ترک می‌نمایند. بزرگسالان نیز روز بعد از کودکان به این دنیا سر می‌زنند.

هدیه‌هایی که به ارواح داده می‌شود!

مردم، ارواح را با هدیه‌هایی نظیر غذا‌ها و اشیا مورد علاقه در زمان حیات‌شان استقبال می‌کنند که این هدیه‌ها در محراب خانه‌ها قرار داده می‌شوند. اهالی مکزیک بعد از آنکه احساس کنند ارواح رفته‌اند، غذاها را برمی‌دارند و با خانواده و همسایگان خود آن‌ها را تقسیم می‌کنند. در این فستیوال موارد دیگری نیز در محراب گذاشته می‌شوند: جمجمه قندی که معمولا اسم مرده روی آن نوشته شده است، نان مخصوصی است که مختص این جشن درست می‌شود.

فستیوال مرگ در مکزیک

این فستیوال و تفاوتش با دیگر جشن‌ها

روز مرگ از اعتقادات فرهنگی در مورد مرگ نشئت می‌گیرد که به مرور با اعتقادات دیگر مخلوط شده‌اند. لباس‌هایی که در این فستیوال استفاده می‌شوند بسیار شبیه دیگر فستیوال‌های معروف هستند اما باید این مورد را در نظر داشت که این فستیوال به معنای آن است که خانواده از ارواح خود با شادی استقبال می‌کنند. این فستیوال روز به روز در حال تغییر است و فرهنگ‌ها و لباس‌های بیشتری در حال ادغام شدن است.

مردم مکزیک خانه‌های‌شان را تزئین می‌کنند، که به روح مردگان خود خوشامد بگویند. آن‌ها اعتقاد دارند که ارواح عطر و بوی غذاهای هدیه شده را مصرف می‌کنند.

فستیوال عجیب مرگ در مکزیک

در قبرستان

در عهد باستانی، مرده‌ها در کنار خانواده‌های خود دفن می‌شدند و نیازی نبود که برای هر کدام قبر مجزایی به همراه تزئینات و محراب مخصوص آماده شود. اما حالا که افراد در محل‌هایی دور از خانه دفن می‌شوند، قبر به‌طور اختصاصی تزئین می‌شود زیرا مردم اعتقاد دارند که روح ابتدا به آنجا بازمی‌گردد.

در بعضی از روستاها، اهالی آنجا از قبر تا خانه برگ گل می‌گذارند تا وقتی روح بازمی‌گردد بتواند راه خانه را پیدا کند. رسم دیگری نیز وجود دارد، به این ترتیب که خانواده تمام شب را در قبرستان می‌گذرانند و در آنجا جشنی با موسیقی و غذاهای محلی برپا می‌کنند.

فستیوال عجیب مرگ در مکزیک

به دلیل اهمیت این فستیوال که فرهنگ مکزیک را نشان می‌دهد و همچنین جنبه منحصربه‌فرد جشن که از طریق نسل‌ها به امروز منتقل شده است، در سال ۲۰۰۸ این جشن بومی مکزیک مختص مردگان توسط یونسکو به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگی بشریت ثبت شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوشی هوشمند به چه علت داغ می‌شود؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…