۳ مدل پرده که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدل پرده و رنگ آن از جمله عوامل تاثیرگذار در نمای داخلی منزل بوده که می‌تواند سبب شادابی منزل و یا جلوه دیگر وسایل شود.
انتخاب پرده مناسب منزل

امروزه برای انتخاب پرده مناسب منزل با تنوع و مدل‌‎های مختلفی روبه‌رو هستیم که انتخاب از میان آن‌ها گاه کار بسیار دشواری تلقی می‌شود. اما با در نظر گرفتن یک سبک برای منزل خود و چیدمان دیگر وسایل بر اساس آن به راحتی می‌توان مدل پرده را تعیین کرد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی سه مدل پرده برای خانه شما می‌پردازیم.

 پرده زبرا

مدل پرده زبرا ترکیبی از کرکره و شید رول بوده و از پرده‌‎های جدید تزیینی محسوب می‌‎شود. پرده‎‌های زبرا حالت سایه و روشن ایجاد می‌کنند. در حالتی لایه‌های پرده در کنار هم و چسبیده به هم قرار بگیرند عملا هیچ دیدی به بیرون وجود نخواهد داشت.

در صورتی که بخواهید می‌توانید با تنظیم پرده میزان نور ورودی و دید خود را افزایش دهید که در این حالت‌‎ها لایه‌‎های پرده دیگر کاملا کنارهم قرار ندارند بلکه روی یک دیگر قرار می‌گیرند.

انتخاب پرده مناسب منزل

مدل پرده فانتزی

استفاده از پرده‌هایی خاص با مدل‌ها متفاوت از جمله مواردی است که به شدت مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. این پرده‌ها که اغلب برای اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود. در واقع این پرده‌ها می‌توانند یک اتاق رویایی و جذابی را برای افراد مختلف حتی در سنین بالا به وجود بیاورند.

انتخاب پرده مناسب منزل

پرده‌های فانتزی در مدل‌های مختلف و جنس‌های متفاوت در سایت‌ها و فروشگاه‌های فروش پرده موجود بوده و این شما هستید که می‌بایست بهترین نوع را برگزینید.

مدل پرده ساده

پرده‎‌های ساده تاریخچه‎‌ طولانی داشته و در طی سالیان طولانی مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گرفتند اما در صورتی که این پرده‌‎ها به درستی انتخاب نشوند به هیچ عنوان نمی‌توانند جلوه خوبی را ایجاد نمایند.

مدل پرده ساده

خوشبختانه این پرده‌‎ها از تنوع رنگی و طراحی بسیار بالایی برخوردار هستند که به راحتی می‌توان توسط آن هارمونی دلپذیری با دیگر وسایل خود ایجاد نمود. نکته‌‎ مثبتی که در خصوص این مدل پرده‌‎ وجود دارد این است که از مد نمی‌‎افتد و در طی سال‌‎ها همچنان زیبا باقی می‎‌ماند.

انتخاب جنس پرده

جنس پرده علاوه‌بر زیبایی حتی می‌تواند در میزان نور ورودی به منزل نیز تاثیرگذار باشد. پس اگر علاقمند هستید در طول روز از نور خورشید در منزل بهره‌مند باشید بدون این که نیازی به جمع کردن پرده وجود داشته باشد.

انتخاب جنس پرده

برای انتخاب پرده مناسب منزل بهتر است از پرده‌‎هایی با جنس نازک‌‎تر همچون حریر استفاده نمایید. اگر پرده‌‎های سبکی چون حریر را برای منزل خود مناسب نمی‌‎دانید می‌توانید از پارچه‌‎های ضخیم استفاده کنید.

میزان بلندی پرده ساده

میزان بلندی پرده به فضای اتاق شما بستگی دارد و اگر فضای اتاق بزرگ است به‌طوری که اشیای مختلفی چون تخت و میز به‌طور کامل پایین پرده را نمی‌‎پوشاند، می‌توان از پرده‌‎های بلند استفاده نمود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله که اتاق نشیمن شما باید داشته باشد! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…