پیشگیری از سرطان پروستات با ۶ عادات روزانه!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس آمار، سرطان پروستات، پس از سرطان‌ معده و سرطان پوست، سومین سرطان شایع میان مردان ایرانی است.
پیشگیری از سرطان پروستات مردان

براساس آمار، ۱۶٫۹۳ درصد از مردان در ایران به این سرطان مبتلا می‌شوند. اگر می‌خواهید نکته‌های بیشتری درباره پیشگیری از سرطان پروستات مردان و نقش خوراکی‌ها در آن بدانید، این مطلب از مجله دلتا را تا انتها مطالعه کنید.

گوجه‌فرنگی و خوراکی‌های قرمز رنگ بخورید

رنگ گوجه‌فرنگی، هندوانه و سایر خوراکی‌های قرمز، به‌دلیل آنتی‌اکسیدان قدرتمندی به‌نام لیکوپن است. بعضی مطالعات جدید حاکی از آن هستند که مردانی که گوجه‌فرنگی و سایر محصولات مبتنی بر آن را مصرف می‌کنند، کمتر دچار سرطان پروستات می‌شوند. اما موسسه تحقیقات سرطان آمریکا هشدار می‌دهد که مطالعات مربوط به ارتباط گوجه‌فرنگی با پیشگیری از سرطان پروستات بسیار محدود هستند و باید منتظر نتایج بیشتری بود.

مصرف میوه و سبزی را جدی بگیرید

مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش بدهند. سبزیجات سبز حاوی ترکیب‌هایی هستند که به تجزیه کارسینوژن‌ها یا مواد سرطان‌زای بدن کمک می‌کنند. رژیم سرشار از مواد مغذی می‌توانند سرعت گسترش سرطان را هم کاهش بدهند.

پیشگیری از پروستات

چای و سویا مصرف کنید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که ماده‌ای مغذی به‌نام ایزوفلاون با پیشگیری از سرطان پروستات مردان در ارتباط است. ایزوفلاون‌ها در این خوراکی‌ها وجود دارند:

  • توفو (از سویا)
  • نخود
  • عدس
  • جوانه یونجه
  • بادام‌زمینی

قهوه بنوشید

عادت به نوشیدن قهوه، ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. بنابر مطالعه‌ای بر تحقیقات بالینی در سال ۲۰۱۴، نوشیدن روزانه چند فنجان قهوه، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

سرطان پروستات

به چربی‌ها دقت کنید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که احتمالا ارتباطی بین چربی‌های حیوانی و افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. چربی‌های حیوانی علاوه‌بر گوشت، در کره و پنیر هم وجود دارند. اگر امکانش را دارید، چرب‌های گیاهی را جایگزین چربی‌های حیوانی کنید.

سیگار را ترک کنید

احتمال بازگشت بیماری، در مبتلایان به سرطان پروستاتی که سیگار می‌کشند بیشتر است. ریسک مرگ ناشی از سرطان پروستات در این افراد بیشتر از سایرین است. برای ترک، خیلی هم دیر نیست. میزان مرگ‌ومیر در مبتلایان به سرطان پروستاتی که بیش از ۱۰ سال است سیگار را ترک کرده‌اند، به‌اندازه بیمارانی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند.

ورزش کنید

اضافه وزن یا چاقی، با افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است. ورزش منظم به حفظ وزن مناسب کمک می‌کند. افزایش توده عضلانی و سوخت‌وساز بهتر، از مزایای ورزش هستند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تاثیر بی‌نظیر هویج بر تقویت سیستم ایمنی بدن!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…