درمان‌های ساده برای درد قاعدگی!

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام پریود، احساس درد در ناحیه شکم، کمر و را‌ن‌ها طبیعی است. اما زنان بسیاری هستند که هر ماه به دردهای شدید قاعدگی مبتلا می‌شوند.
درمان های خانگی درد قاعدگی

هنگام قاعدگی، ماهیچه‌های شکم دیواره رحم را با نوسانات انقباضی تخریب می‌کنند. گاهی اوقات این انقباض‌ها موجب احساس درد در زنان می‌شود. حتی برخی از زنان و دختران در این زمان به تهوع، استفراغ، سردرد یا اسهال هم مبتلا می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا درمان های خانگی درد قاعدگی شرح داده شده است.

هیدراته کردن بدن

قاعدگی دردناک یا دیسمنوره اولیه بخش عذاب‌آور زندگی بسیاری از زن‌هاست که ماهی یک بار به‌سراغ‌ شما می‌آید. نوشیدن آب بیشتر می‌تواند در رفع نفخ موثر باشد. نفخ معمولا علائم درد را شدیدتر می‌کند. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز، به‌ویژه در روزهای قاعدگی را به عادت تبدیل کنید. کمی نعناع یا لیمو ترش به لیوان آب‌ خود اضافه کنید تا طعم مطبوع‌تری پیدا کند. دوران قاعدگی نمک مصرف نکنید. زیرا نمک آب بدن را می‌کشد و موجب نفخ می‌شود.

درمان های درد قاعدگی

پرهیز از برخی از خوراکی‌ها

نوع رژیم غذایی و عادات زندگی‌ شما می‌توانند در درمان دردهای قاعدگی‌ موثر باشند یا برعکس، این دردها را بیشتر کنند. اگر هر ماه به دردهای قاعدگی مبتلا می‌شوید، بهتر است از مصرف برخی غذاها پرهیز کنید. از خوراکی‌های سفید و تصفیه‌شده مانند شکر، نان سفید و ماکارونی اجتناب کنید.

چای بابونه

نوشیدن چای بابونه از دردهای قاعدگی کم می‌کند. چای بابونه مملو از مواد ضدالتهابی است که جلوی عملکرد پروستاگلاندین‌ها را می‌گیرد. سلول‌های موجود در آندومتر رحم، شبه‌هورمون پروستاگلاندین‌ها را تولید می‌کنند و موجب ترشح آنها در زمان قاعدگی می‌شوند. ترشح این ماده در نهایت ماهیچه‌های رحم را منقبض و دردناک می‌کند.

درمان درد های پریودی

دارچین

یکی دیگر از درمان های خانگی درد قاعدگی مصرف دارچین است. در یک مطالعه بر روی زنان جوان، زنانی که ۳ روز اول قاعدگی‌شان، روزی ۳ کپسول‌ حاوی ۴۲۰ میلی‌گرم دارچین مصرف کرده بودند، خون‌ریزی قاعدگی، درد، تهوع و دفعات استفراغ کمتری در مقایسه با زنانی داشتند که دارونما خورده بودند.

همچنین مصرف دارچین هیچ نوع عارضه جانبی خاصی روی این زن‌ها نگذاشته بود. می‌توانید کمی دارچین به غلات صبحانه اضافه کنید یا درون یک فنجان کاکائوی داغ خود بریزید. این ترکیب نه‌تنها صدمه‌ای به شما نمی‌زند، بلکه از دردهای قاعدگی و دیگر علائم عذاب‌آور قاعدگی می‌کاهد.

شوید

محققان اثربخشی پودر شوید را در مقایسه با مفنامیک اسید در درمان دردهای قاعدگی یک گروه از دانشجویان زن بررسی کردند. در این تحقیق، زنان به ۳ گروه مجزا تقسیم شدند: گروه شوید، گروه مفنامیک اسید و گروه دارونما. این زنان از ۲ روز پیش از شروع قاعدگی، درمان‌های خود را شروع کردند و آن را ۵ روز ادامه دادند.

محققان دریافتند که پودر شوید، به اندازه داروهای مخصوص درمان درد، می‌تواند از درد‌های قاعدگی بکاهد. بنابراین اگر هنگام قاعدگی به‌دنبال نوعی درمان گیاهی هستید، شوید گزینه خوبی است.

درمان درد های پریودی

ویتامین D

دردهای ناشی از دیسمنوره گاهی اوقات فلج‌کننده هستند. این دردها معمولا براثر افزایش مقدار پروستاگلاندین‌ها رخ می‌دهند. این ماده شیمیایی تولیدشده در بدن موجب انقباض ماهیچه‌های رحم می‌شود. انقباض‌ها هم به نوبه خود باعث فروریزی دیواره رحم می‌شوند. ویتامین D می‌تواند از تولید پروستاگلاندین‌ها بکاهد.

در یک بررسی، زنان جوانی که به دیسمنوره اولیه و کمبود ویتامین D مبتلا بودند، هر هفته مکمل D مصرف کردند و در نهایت پس از ۸ هفته درمان، از شدت دردهایشان کاسته شد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آنتی بیوتیک‌های طبیعی که بدن شما را مقاوم می‌سازند!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    مطالبتون خیلی خوبه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ق٫ظ

      ممنون از نظر انرژی‌بخش شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…