با تمر هندی از کرونا پیشگیری کنید!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمر هندی، نوعی میوه‌ مناطق گرمسیری است. در سراسر دنیا، از این میوه برای تهیه‌ غذاهای مختلفی استفاده می‌کنند و خواص دارویی فراوانی دارد.
خواص تمر هندی برای سلامتی

در این مطلب با خواص تمر هندی برای سلامتی آشنا می‌شوید. اگر می‌خواهید بدانید تمر هندی چیست، چه خواصی برای سلامتی دارد و نحوه مصرف آن چگونه است، با ما در مجله دلتا همراه باشید.

تقویت سیستم ایمنی

ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی تمر هندی در تحقیقات متعددی ثابت شده است. مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، همچنین سطح بالای ویتامین c، تمر هندی را به یک ماده فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. بنابراین می‌توانید از این خوراکی برای پیشگیری از کرونا از طریق بهبود سیستم ایمنی استفاده کنید. همچنین، تمر هندی می‌تواند بدن‌ شما را در برابر عفونت‌های میکروبی و قارچی حفظ می‌کند.

فواید تمر هندی برای سلامتی

مبارزه با میکروب‌ها

عصاره تمر هندی، حاوی عناصر طبیعی متعددی است که تأثیرات ضدمیکروبی دارند. در واقع این میوه پرخاصیت، ویژگی‌های ضدقارچی، ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد. در طب سنتی نیز از آن برای درمان مالاریا استفاده می‌کردند. از آنجایی که این روزها مقاومت آنتی‌بیوتیکی افزایش یافته است، محققان در تلاش‌اند تا از داروهای گیاهی برای مبارزه با باکتری‌ها استفاده کنند.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص تمر هندی برای سلامتی کاهش وزن است. یکی از عناصر منحصربه فردی که می‌توان از تمر هندی استخراج کرد و می‌توانید از خواص آن در قالب ادویه استفاده کنید، هیدروکسی سیتریک اسید است. این اسید رابطه مستقیمی با کاهش وزن دارد چون می‌تواند آنزیم‌های مسئول ذخیره‌سازی چربی در بدن را مهار کند.

تمر هندی علاوه‌براین، موجب کاهش اشتها می‌شود، چون سروتونین انتقال‌دهنده عصبی را افزایش می‌دهد.

تمر هندی

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تمر هندی مدت‌های زیادی است که به‌عنوان ضدیبوست طبیعی شناخته می‌شود. وجود فیبرهای غذایی فراوان در این میوه، باعث این ویژگی شده است. مصرف تبر هندی به شکل میوه یا ادویه، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. وجود فیبر فراوان باعث می‌شود که با مصرف این میوه، مدفوع به‌راحتی از دستگاه گوارش دفع شود.

این میوه یک ماده صفراوی است. یعنی باعث می‌شود غذا سریع‌تر و راحت‌تر هضم شود. فیبر موجود در تمر هندی، گوارش غذا را تسهیل می‌کند.

حفاظت از سلامت قلب

تحقیقاتی که نتایج آن در ژورنال غذا و سم‌شناسی به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که تمبر هندی بر کاهش فشار خون و کلسترول خون موثر است. فیبر موجود در تمر هندی یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر کاهش کلسترول تاثیرگذار است. فیبر، کلسترول‌ها LDL اضافه را از رگ‌ها و شریان‌ها دور می‌کند.

پتاسیم موجود در تمر هندی، مسئول کاهش فشار خون است. پتاسیم یکی از موادی است که سبب اتساع عروق و کاهش استرس وارد بر سیستم قلبی عروقی می‌شود.

خواص تمر هندی برای سلامتی

بهبود گردش خون

تمر هندی منبع غنی از آهن است. مصرف هر واحد تمر هندی، بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. مقدار کافی آهن در بدن، میزان گلبول‌های قرمز خون را در حد مناسب و مطلوبی نگه می‌دارد. این مقدار گلبول قرمز، اکسیژن لازم را برای عملکرد صحیح عضلات و سایر اندام‌های بدن تامین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آنتی بیوتیک‌های طبیعی که بدن شما را مقاوم می‌سازند!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…