سندروم عجیبی که شما را گرگ می‌کند!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیماری‌های نادر، آن دسته از مشکلات سلامت هستند که بین یک تا 200 هزار نفر را درگیر می‌کنند.
سندروم های عجیب

دوست دارید قدرت تله پاتی یا پرواز داشته باشید؟! می‌دانم که می‌خواهید! جهش‌های ژنتیکی از این دست هنوز برای انسان‌ها غیرممکن است. اما انواع دیگری از این جهش‌ها وجود دارند که ظاهر افراد را چشم نواز و گاها عجیب می‌کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با سندروم های عجیب آشنا شوید.

سندروم گرگینه

سندروم گرگینه یک اختلال ژنتیکی مربوط به رشد بیش از حد مو در قسمت‌های خاصی از بدن است که نباید هیچ مویی وجود داشته باشد. برخی از افراد با این سندرم به‌دنیا می‌آیند و برخی در طول زندگی به‌طور ناگهانی به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری در برخی مبتلایان، ظاهری شبیه گرگ ایجاد می‌کند اما می‌تواند علایم دیگری مثل از دست دادن دندان‌ها نیز داشته باشد.

سندروم دست بیگانه

نوعی بیماری عصبی است. بیماران مبتلا به «سندروم دست بیگانه» تصور می‌کنند دست‌هایشان فراتر از کنترل آن‌ها عمل می‌کند. این بیماران نمی‌توانند دست خود را کنترل کنند. این اختلال با دیگر اختلالات عصبی مرتبط است و گاهی برای کسانی‌که به‌تازگی جراحی‌های مهم مغزی انجام داده‌اند نیز اتفاق می‌افتد.

سندوم های عجیب

سندروم انفجار سر

نگران نباشید، سرهیچ کس در این بیماری منفجر نمی‌شود. مبتلایان معمولا صداهای بسیار بلندی مانند انفجار بمب، شلیک اسلحه، صدای زنگ یا نوعی صدای بلند و ناشناخته را هنگام خواب می‌شنوند. منشأ این صداها در داخل سر است. این صداها معمولا در ساعات اولیه خواب احساس می‌شود و معمولا با هیچ دردی همراه نیست. محققان هنوز عامل این بیماری را کشف نکرده‌اند اما بر این باورند که استرس و اضطراب بزرگ‌ترین عامل پشت‌پرده این بیماری است.

سندروم آلیس در سرزمین عجایب

این بیماری یک وضعیت نورولوژیکی بسیار نادر است و شایع‌ترین نشانه آن مشاهده تغییر در اندازه اعضای بدن توسط فرد مبتلاست. این افراد اندازه اعضای بدنشان را به‌درستی تشخیص نمی‌دهند و آن‌ ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌بینند. محققان بر این باورند که این بیماری بر اثر سردردهای شدید یا استفاده از داروهای تغییردهنده ذهن ایجاد می‌شود.

مبتلایان ممکن است چیزهایی ببینند که وجود ندارند؛ آن‌ها درک درستی ازگذشت زمان ندارند و عقربه‌های ساعت برایشان یا بسیار کند یا با سرعتی سرسام‌آور حرکت می‌کند. این اختلالات ممکن است چندین‌بار در روز بدون هیچ علامت هشداردهنده‌ای رخ دهند.

سندروم مرد سنگی

این بیماری بسیار نادر ژنتیکی روی ۳/۱ نفر از هر یک میلیون نفر تاثیر می‌گذارد و عضلات و تاندون‌ها را به استخوان تبدیل می‌کند. در حالت پیشرفته بخش عمده‌ای از ماهیچه‌ها به استخوان تبدیل می‌شوند و توانایی حرکت، تنفس، صحبت کردن و حتی غذا خوردن را از دست می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب به زودی با آدم‌فضایی‌ها ملاقات خواهیم کرد! را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    🐺

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…