جشنواره آفتابگردان شهر خوی، دیدنی و شگفت‌انگیز

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان خوی دشت آفتابگردان‌های آن است و همین موضوع باعث شده که هر ساله در فصل تابستان جشنواره دیدنی آفتابگردان در آنجا برگزار شود که جاذبه گردشگری زیبایی را در خودش دارد.
خوی شهر آفتابگردان ها

خوی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان غربی است که به‌عنوان دومین شهرستان پرجمعیت این استان نیز شناخته می‌شود. آنجا را به‌عنوان خوی شهر آفتابگردان ها نیز می‌شناسند و در واقع شما می‌توانید در این منطقه دشت‌های مختلفی از گل‌های آفتابگردان را مشاهده کنید. پس با ما همراه باشید تا در این بخش از مجله دلتا در مورد این دشت‌های آفتابگردان بیشتر بدانیم.

خوی، قطب تولید آفتابگردان در ایران

این شهرستان به‌عنوان قطب تولید آفتابگردان در ایران شناخته می‌شود و همین مسئله باعث شده تا کشت آفتابگردان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع مالی کشاورزان منطقه خوی به حساب بیاید.

میزان برداشت تخمه از گل‌های آفتابگردان در این منطقه به‌صورت سالانه نزدیک به ۳۰ هزار تن است. همین مسئله باعث شده این منطقه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شود.

شهرستان خوی آذربایجان غربی

درباره جشنواره آفتابگردان خوی

امروزه این کشت و برداشت در منطقه خوی شهر آفتابگردان ها به‌قدری اهمیت دارد که به‌صورت سالانه جشنواره آفتابگردان در خوی برگزار می‌شود. این جشنواره معمولا در اواخر تابستان است. در کنار برگزاری این جشنواره نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان آذربایجان نیز برگزار می‌شود و تمامی موارد در راستای حمایت از مردم این منطقه است.

برای بازدید از شهرستان خوی حتما در زمان برگزاری جشنواره آفتابگردان به سراغ این شهرستان بروید. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر کشت و برداشت آفتابگردان در منطقه خوی اهمیت دارد و چگونه این صنعت باعث رشد اقتصاد این منطقه شده است.

بهترین زمان سفر به خوی

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، در فصل تابستان برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید. در فصل تابستان جشنواره‌های تابستانی مختلفی را در این شهر شاهد هستیم. از سوی دیگر به دلیل برداشت محصولات مختلفی مثل آفتابگردان، گل محمدی، آلبالو، فرش و… در تابستان، این شهر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا حجم قابل توجهی از سفرهای تابستانی به این شهرستان زیبا و خاص باشد.

آفتابگردان ها

تاریخچه کشت آفتابگردان در این شهر

سال‌ها پیش به‌خاطر شرایط خاک خوی، در مزارع این منطقه شاهد کاشت و بهره‌برداری پنبه بودیم و مزارع پنبه به‌عنوان اصلی‌ترین مزارع شهرستان خوی شناخته می‌شدند، اما کم‌کم مزارع پنبه جای خود را به مزارع گل آفتابگردان دادند و به دلیل افول صنعت نساجی در داخل کشور، مزارع پنبه از بین رفته و کشاورزان این منطقه ترجیح دادند تا بیشتر آفتابگردان پرورش دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به بزرگ‌ترین آکواریوم شگفت‌انگیز ایران مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…