ازدواج و طلاق و تاثیر آن بر بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ازدواج و طلاق می‎تواند از عوامل تاثیرگذار بر بازار مسکن باشد.
ازدواج و طلاق

ازدواج و طلاق ،چه  تاثیری بر بازار مسکن دارد؟ طبق آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۷ ، در کشورمان سالانه یک میلیون ازدواج ثبت می‎شود، که از این میزان  ۳۰ درصد به طلاق می‎انجامد. فردی که جدا شده نیاز به مسکن جدید دارد. درصد کمی از زنان و مردان طلاق گرفته به خانه پدری بر می‎گردند و نزدیک به ۹۵ درصد افراد ترجیح می‎دهند به تنهایی در خانه‎ای جدید زندگی کنند. اما این نیاز به مسکن چگونه تامین خواهد شد؟

کشور سالانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد  و اگر طلاق‎گرفته‎ها را به این تعداد اضافه کنیم، این رقم  یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود.

ازدواج و طلاق

پیشنهاد رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گفته است: طبق ترکیب جمعیتی جوان در کشور می‎توان گفت اوج نیاز کشور از نظر تامین مسکن بین سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۵ است، زیرا جوانان طی بازه یاد شده به مرحله ازدواج می‎رسند. مجتبی بیگدلی افزود: اگر همان نیاز سالانه یک میلیون مسکن را در نظر بگیریم؛ هیچ‎گونه توازنی میان عرضه و تقاضا در کشور نمی‎بینیم.

خط آنلاین و اعتباری خرید مصالح ساختمانی که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، باید بدون سود باشد، زیرا تعیین سود برای ارائه این خط اعتباری گره‎ای از کار انبوه‎سازان باز نمی‎کند. بانک‎ها باید به این طرح، اعتبار اختصاص دهند و این خط اعتباری باید ارزان باشد.در مقابل دولت هم باید در پرداخت سود این خط اعتباری به انبوه‎سازان کمک کند، زیرا خط اعتباری با سودهای ۲۰ تا ۳۰درصد، فایده‎ای ندارد. در این‎صورت شاید بتوان به تولید مسکن ارزان و سریع و راحت دست یافت.

اگر این کار انجام شود با ورود سیل جمعیت ازدواج کرده در سال‎های آینده، می‎توان مسکن مورد نیاز را تامین و از انبوه مشکلات در این مورد  به راحتی عبور کرد.

برای آگاهی بیشتر از تحولات بازار مسکن با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا ، همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…