مضرات سرکه سیب که نمی‌دانید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس مطالعات دانشمندان، خواص سرکه سیب برای سلامتی فراوان است که از جمله آن‌ها می‌توان کاهش قند خون و کاهش وزن اشاره کرد.
مضرات سرکه سیب برای سلامتی

نگرانی‌هایی درباره‌ مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی سرکه سیب در میان مردم به‌وجود آمده است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با مضرات سرکه سیب برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.

ایجاد تاخیر در تخلیه‌ معده

سرکه سیب موجب کاهش سرعت تخلیه‌ مواد غذایی از معده می‌شود. این امر از بالا رفتن قندخون جلوگیری می‌کند و ورود قند به جریان خون را به‌تاخیر می‌اندازد. این ویژگی موجب بدترشدن علائم فلج معده (گاستروپارزی) می‌شود که در مبتلایان به دیابت نوع ۱ شایع است.

عوارض گوارشی

ممکن است سرکه سیب موجب بروز عوارض گوارشی ناخوشایندی در برخی افراد بشود. براساس مطالعات انجام‌گرفته بر روی جانوران و انسان‌ها مصرف استیک اسید و سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش اشتها، احساس سیری و کاهش تدریجی کالری دریافتی بشود.

فرسایش مینای دندان

فرسایش مینای دندان یکی دیگر از مضرات سرکه سیب است. غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌توانند به مینای دندان آسیب بزنند. تاثیر نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها بر روی فرسایش مینای دندان به‌طور گسترده‌ای مطالعه شده است. اما برخی مطالعات نشان می‌دهند استیک اسید موجود در سرکه نیز ممکن است به مینای دندان آسیب بزند.

سوزش مری

یکی دیگر از مضرات سرکه سیب برای سلامتی می‌توان به سوزش مری اشاره کرد. سرکه سیب می‌تواند خطر سوزش مری (گلو) را افزایش بدهد.

بررسی‌ای درمورد نوشیدنی‌هایی که کودکان به‌طور اتفاقی می‌خورند نشان داد که استیک اسید ناشی از سرکه شایع‌ترین علت بروز سوزش مری در کودکان است.

محققان سرکه را به‌عنوان یک ماده‌ سوزاننده معرفی کرده‌اند و توصیه می‌کنند والدین آن را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.

 تضعیف دستگاه ایمنی

از مضرات سرکه سیب می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. براساس شواهد موجود پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارشی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. سرکه سیب نیز یک مایع تخمیری است و تخمیر موجب افزایش خواص پروبیوتیک‌ها می‌شود.

غذاهای تخمیری می‌توانند باعث افزایش باکتری‌های مفید در دستگاه گوارشی بشوند. غذاهایی مانند کلم‌ ترش که پایه‌ سرکه دارند، این خاصیت را دارند.

احساس خستگی

مصرف زیاد سرکه سیب می‌تواند باعث کمبود کالری لازم برای انجام فعالیت‌های شما شود و در توازن انرژی بدن‌ شما اختلال ایجاد بکند.

اگر می‌خواهید مصرف سرکه سیب را آغاز کنید، بهتر است آن را در وعده‌های غذایی حاوی سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات و به‌عنوان جایگزینی برای سس یا چاشنی‌ها استفاده بکنید. با این کار بدن‌ شما می‌تواند انرژی مورد نیازش را به‌دست بیاورد و شاید حتی جلوی مصرف کالری اضافه را گرفتید.

کاهش وزن موقتی

دلیل این امر به آن خاطر است که بیشتر وزنی که از دست می‌دهید، به‌خاطر از دست دادن آب است و با مصرف مجدد آب، وزن‌ شما برمی‌گردد.

اگر در رژیم غذایی کاهش وزن‌ به مصرف سرکه وابسته هستید، کاهش وزن اولیه می‌تواند سوخت و ساز شم را آهسته و کاهش وزن را در آینده برای‌ شما سخت‌تر کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند موارد تغذیه‌ای در دوران قاعدگی که باید بدانید!

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…