رپورتاژ اگهی

چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باید در یک وکیل خانواده وجود داشته باشد؟ 

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمام افراد خانواده در برابر یک‌دیگر از حقوق و تکالیفی برخوردارند که برخی با کوتاهی در انجام این تکالیف و حقوق در برابر اعضای دیگر خانواده منجر به بروز دعاوی خانوادگی می‌شود.
خصوصیات وکیل خانواده

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین و اولین نهاد اجتماعی که تمام افراد جامعه عضو آن هستند خانواده است که با ازدواج زن و مرد بنیان خانواده شکل می‌گیرد و سپس دارای فرزند می‌شوند. بنابراین تمام افراد خانواده در برابر یک‌دیگر از حقوق و تکالیفی برخوردارند که برخی با کوتاهی در انجام این تکالیف و حقوق در برابر اعضای دیگر خانواده منجر به بروز دعاوی خانوادگی می‌شود، در نتیجه پیامدهای خوبی را نمی‌تواند در سطح جامعه داشته باشد، به‌طوری که قانون‌گذار برای حل اختلافات خانوادگی قوانین و مقرراتی را تحت عنوان قانون حمایت خانواده برای آن وضع کرده است؛ در نتیجه با بروز مشکلات روز‌افزون، اختلافات مختلف و پیچیدگی دعاوی خانوادگی، وجود یک وکیل خانواده در هر خانواده‌ ضروری است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع خصوصیات وکیل خانواده می‌پردازیم.

وکیل خانواده چه کسی است؟

یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر انسانی و به‌طور کلی‌تر هر خانواده‌ای، نیاز به وکیل خانواده است. به‌طور قطع افراد اندکی هستند که نسبت به تمام مسائل حقوقی اطلاعات کافی را دارند اما از طرفی، بسیاری دانش اندکی در زمینه قوانین و مسائل حقوقی دارند؛ پس با این حساب دسترسی به یک وکیل پایه یک دادگستری آگاه به تمام مسائل حقوقی کار عاقلانه‌ای است و شما می‌توانید با دسترسی به یک وکیل خانواده خود را در این زمینه بی‌نیاز کنید.

وظایف وکیل خانواده

دسترسی به یک وکیل خانواده تقریبا امری ضروری محسوب می‌شود و شما با استخدام وکیل خانواده می‌توانید خود را در زمینه دانش حقوقی بی‌نیاز کنید و هر زمانی‌که با مشکلی رو به رو شدید در زمانی بسیار کوتاه بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای این‌که بتوانید وکیل مورد نظر خود را با سلیقه خودتان و براساس رزومه آن‌ها انتخاب نمایید می‌توانید از سامانه‌های انتخاب وکیل استفاده کنید که یکی از این سامانه‌ها دادیاب می‌باشد.

برای انتخاب مجرب ترین وکیل امور خانواده در دادیاب می‌توانید به این سایت و بخش مربوطه مراجعه نمایید و وکیل خانواده خود را با مطالعه رزومه تحصیلی و کاری آن‌ها با خیال آسوده انتخاب نمایید.

انتخاب وکیل

ویژگی‌های یک وکیل خانواده متخصص

برخی از ویژگی‌های یک وکیل خانواده به شرح زیر است:

  • در مرحله اول یک وکیل خانواده باید تخصص‌های لازم را داشته باشد یا به عبارتی دوره تخصصی را گذرانده باشد.
  • وکیل خانواده می‌تواند بهترین و یا بدترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد؛ در صورتی‌که در انتخاب خود دقت نکنید و سهل انگاری کنید قطعا در طرح دعاوی نتیجه خوبی نخواهید گرفت پس بهترین راه مشورت و تحقیق در این مورد است.
  • وکیل خانواده باید با موکل خود صادق باشد و شفافیت بین آنان برقرار باشد زیرا اعتماد بین وکیل خانواده و موکل یک مزیت مهم است و این اعتماد باید همراه با شفافیت باشد.
  • وکیل خانواده‌ای که برای خود انتخاب می‌کنید باید دارای سابقه خوبی باشد و بهتر است سوابق او را هم در نظر بگیرید تا با اطمینان مسائل حقوقی خود را با او در میان بگذارید. اطمینان از سابقه وکیل بسیار مهم است و بهتر است از چنین وکیلی جهت انجام امور حقوقی خود بهره‌مند شوید.
  • یک وکیل خانواده خوب باید با موکل خود منطق را رعایت کند به‌طوری‌که عدم منطق صحیح در حل پرونده می‌تواند منجر به شکست شود و نتیجه جالبی را به ارمغان نیاورد.

وکیل خانواده

مهم‌ترین دعاوی حوزه خانواده

از مهم‌ترین دعاوی خانواده می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مهریه: یکی از پر‌ حاشیه‌ترین مسائل طلاق، طرح مسئله مهریه است. در هر صورت مهریه متعلق به زن می‌باشد و زن می‌تواند هر موقع که بخواهد آن را وصول کند اما در مواردی مانند طلاق توافقی زن می‌تواند تمام مهریه یا بخشی از آن را ببخشد و دادگاه نیز آن را تایید می‌کند. پرداخت مهریه می‌تواند به‌صورت یک‌جا و یا به‌صورت قسطی انجام شود.
  • حضانت فرزند یا فرزندان مشترک: حضانت یکی دیگر از مسائل مهم است و در این مورد اختلاف نظرهایی ممکن است برای زوجین پیش بیاید. طبق آخرین قوانین دختران بالای ۹ سال و پسران بالای ۱۵ سال از سن حضانت خارج هستند و دادگاه تکلیفی برای تعیین حضانت آن‌ها ندارد. حضانت فرزند تا سن ۷ سالگی بر عهده مادر می‌باشد و بعد از آن بر عهده پدر است و بهتر است زوجین با مشورت وکیل خانواده این موضوع را بین خود حل کنند تا در آینده مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
  • نفقه فرزندان: نفقه بر عهده پدر است اما در مواردی مادر می‌تواند با تعهد کتبی و امضای زوجین، نفقه فرزند یا فرزندان را بر عهده خود بگیرد.
  • ملاقات فرزندان: ملاقات فرزندان ربطی به حضانت ندارد و هر طرفی که حضانت فرزندان را بر عهده ندارد حق ملاقات فرزند یا فرزندان را دارد. در صورتی‌که زوجین در این مورد اختلاف‌نظر داشته باشند دادگاه در خصوص تعیین زمان و مکان ملاقات تصمیم‌گیری می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …