معجزه‌ای برای پوست‌های جوش‌دار!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوش مشکلی است که می‌تواند شما را برای سالیان سال درگیر کند. مراقبت از پوست جوش‌دار پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. این مراقبت شامل ایجاد تغییراتی در سبک زندگی هم می‌شود.
مراقبت از پوست جوش‌ دار

اولین کاری که باید در این زمینه بکنید این است که یک روتین جدید را برای مراقبت از پوست خود دنبال کنید. در مطلب امروز مجله‌ دلتا تصمیم داریم شما را به‌طور کامل برای مراقبت از پوست جوش‌ دار راهنمایی کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما بمانید.

صورت را دو بار در روز و بعد از تعریق بشویید

توصیه می‌کنیم زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، اول از همه صورت خود را بشویید. صورت خود را فقط دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب) بشویید. مگر اینکه عرق کرده‌ باشید. دقت کنید که شست‌وشوی بیش از حد صورت باعث تحریک پوست می‌شود.

از اسکراب یا لایه‌بردارهای ناملایم استفاده نکنید

باید با پوست جوش‌دار با ملایمت رفتار کنید. توجه کنید که جوش مثل کثیفی و آلودگی نیست و با لایه‌برداری بیش از حد پوست برطرف نمی‌شود. بنابراین استفاده از لایه‌بردارهای ناملایم و اسکراب شدید پوست نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه می‌تواند منجر به قرمزی و تحریک بیشتر پوست شود.

پوست خود را دستکاری نکنید

اگر پوست شما جوش داشته باشد، به احتمال زیاد وسوسه می‌شوید آن را دستکاری کنید و جوش‌ها را بترکانید. باید در نظر داشته باشید که دستکاری کردن جوش‌ها باعث می‌شود جای جوش‌ها روی پوست شما باقی بماند‌. علاوه‌بر این می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ دیگر منتقل کرده و یک جوش کوچک را تبدیل به یک آکنه‌ التهابی کند.

در صورت لزوم جوش را درست تخلیه کنید

می‌‌توانید برای تخلیه‌ جوش خود از روش اصولی کمک بگیرید. یک کمپرس گرم را روی منافذ باز خود قرار دهید. دو عدد گوش پاک‌کن را روی دو طرف جوش سرسیاه یا سرسفید فشار دهید. بهترین کار این است که این کار را برای انواع عمیق‌تر جوش‌ها مانند پاسچول انجام ندهید‌‌.

هر چیزی که در تماس با پوست است را به‌طور مرتب بشویید

یکی دیگر از موارد مراقبت از پوست جوش‌ دار شست‌وشوی اشیایی است که با پوست شما در ارتباط هستند. روتختی، روبالشی و حتی صفحه‌ موبایل همگی می‌توانند حاوی آلودگی باشند و منافذ را مسدود کنند. آکادمی متخصصان پوست آمریکا توصیه می‌کند هفته‌ای دو تا سه بار روتختی و روبالشی خود را بشویید. لوازم آرایشی خود را هم هر روز تمیز کنید. اگر شست‌وشوی روزانه‌ لوازم آرایشی برای شما امکان‌پذیر نیست، دست‌کم یک بار در هفته این کار را انجام دهید‌.

 محصولات مراقبت از موی خود را عوض کنید

محصولات مراقبت از مو از شامپو گرفته تا نرم‌کننده‌ مو و لوازم حالت‌دهنده‌ مو همگی می‌توانند منجر به بروز جوش در نواحی پیشانی و گردن شوند‌. از هر نوع محصول حاوی چربی دوری کنید. اگر گمان می‌کنید روتین مراقبت از موها باعث بروز جوش روی پوست شما شده است، روتین خود را عوض کنید و ببینید تغییری در پوست شما ایجاد می‌شود یا نه.

پوست خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن و آبرسانی به پوست ممکن است با چربی اضافی پوست مبارزه کند که منجر به جوش و آکنه می‌شود. هرچند تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است، اما با این حال نوشیدن ۸ لیوان آب در روز نه تنها ضرری ندارد، بلکه برای سلامتی پوست و بدن مفید است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با این خوراکی‌ها دیر گرسنه می‌شوید!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…