با این ایده‌ها اتاق خواب خود را زیباتر جلوه دهید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از اتاق خواب به‌عنوان مکانی برای استراحت و پرداختن به کارهای شخصی باعث می‌شود که توجه ویژه‌ای به طراحی این قسمت از خانه شود.
دکوراسیون شیک اتاق خواب

طراحی اتاق خواب رویایی با توجه به انتخاب و سلیقه شما می‌تواند سخت یا آسان باشد. اتاق خواب از جمله بخش‌هایی در خانه است که افراد مدت زیادی را در آن می‌گذرانند. در این مطلب از مجله دلتا به طراحی دکوراسیون شیک اتاق خواب می‌پردازیم.

انتخاب تختخواب مناسب

یکی از المان‌های اساسی در تزئین و طراحی دکوراسیون شیک اتاق خواب تختخواب است. استفاده از تختخوابی که اندازه مناسبی داشته باشد و در هنگام استفاده راحت باشد، از نکات مهم در انتخاب تختخواب است.

دکوراسیون شیک اتاق خواب

بهتر است از تختخوابی که بسیار کوتاه است خودداری نمایید، چرا که استفاده از تختخوابی که ارتفاع بیشتری دارد، باعث می‌شود فضای اتاق فاخر نشان داده شود. همچنین در صورت استفاده از تختی با این ویژگی می‌توانید از فضای زیر تخت برای نگهداری و قرار دادن وسایل نیز استفاده کنید.

استفاده از نور طبیعی در اتاق خواب

اگر طراحی اتاق خواب به‌گونه‌ای است که پنجره‌ای در آن وجود دارد، باید از این میزان نور نهایت استفاده را ببرید. از این رو باید توجه داشته باشید که چیدمان وسایل به‌گونه‌ای نباشد که جلو ورود نور را بگیرد.

استفاده از میز پاتختی

میز پاتختی از جمله المان‌هایی است که می‌تواند در زیبایی اتاق خواب به شما کمک کند. به‌کارگیری یک میز پاتختی پایه کوتاه می‌تواند در ایجاد انسجام در فضای اتاق خواب به شما کمک کند. میز پاتختی نمونه‌ای از المان‌های کاربردی در طراحی اتاق خواب تلقی می‌شود.

دکوراسیون شیک اتاق خواب

استفاده از پتو و رو تختی مناسب

استفاده از پتو به‌عنوان نمونه‌ای از بافت‌هایی که استفاده از آن در طراحی اتاق خواب اهمیت دارد، باعث ایجاد عمق در اتاق خواب شده و در ایجاد فضایی دنج نیز نقش دارد. استفاده از روتختی‌های لایه‌ای نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

پتو و رو تختی مناسب

کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب از ایده‌های کاربردی است. انتخاب کاغذ دیواری مناسب که با طراحی فضای اتاق خواب هماهنگی داشته باشد، از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

پیشنهاد ما استفاده از انواع کاغذ دیواری است که از طرح شلوغی در آن استفاده نشده باشد. استفاده از رنگ‌های ملایم برای کاغذ دیواری می‌تواند در ایجاد فضایی آرام به شما کمک کند. استفاده از پوستر دیواری اتاق خواب با طرح‌های زیبا نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

ایجاد فضای نشیمن

اگر اتاق خواب شما از فضای بزرگی برخوردار است، به فکر ایجاد فضای نشیمن در آن باشید. در جهت اجرای این ایده استفاده از صندلی مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در صورت ایجاد چنین فضایی می‌توانید مکانی دنج برای مطالعه نیز فراهم کنید.

ایجاد فضای نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ مدل مبل خاص و محبوب برای دکور خانه شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…