المپیک شترها در ترکیه!

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدن این مسابقات همانند مسابقات شترسواری هند یا دبی نیست. در این مسابقات اگرچه که شترها را به میدان مسابقه می‌فرستند اما شترهایی هستند که می‌خواهند با یکدیگر کشتی بگیرند، نه اینکه مسابقه دو بدهند.
کشتی شتر ها

مسابقه کشتی شترها در ترکیه یکی از مسابقات و گردهمایی‌هایی است که هر مرد ترکی را فرا می‌خواند. این مراسم در سال‌های اخیر نه تنها برای مردمان کشور ترکیه آشنا و بیشتر شناخته شده است؛ بلکه برای بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی به یکی از دلایل سفر به ترکیه تبدیل شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با مراسم کشتی شتر ها در ترکیه آشنا شوید.

قوانین مسابقات کشتی

در تمام طول این مسابقات گاز گرفتن شترها ممنوع است. به همین دلیل بر پوزه شترها پوزه بند زده می‌شود. همچنین شترهای ماده حق شرکت در این مسابقه را ندارند. افرادی که شتربان هستند یا به اصطلاح به آن ها ساربان گفته می‌شود، شترهای خاصی را برای شرکت در این مسابقات انتخاب می‌کنند. شترهای یک کوهانه و دو کوهانه هر یک در یک دسته از رده‌بندی مسابقات قرار می‌گیرند. بسیاری از شترهایی که برای مسابقه کشتی شترها در ترکیه انتخاب می‌شوند، به‌طور طبیعی در گله‌های شتر با دیگر شترها کشتی می‌گیرند و حس رقابت‌طلبی بیشتری دارند.

این مسابقات در طول فصل سرد سال برگزار می‌شوند تا شترها از گرمای فعالیت‌های بیشتر تلف نشوند. هر شتری که برای مسابقات انتخاب می‌شوند باید نام خود را داشته باشد. گاهی صاحبان شترها برای شترش اسم انتخاب می‌کند و گاهی مجری مسابقات بر اساس رفتار شتر در طول مسابقه برای او اسمی انتخاب می‌کند. یک روز قبل از مسابقه باید نام شترها در مسابقه نوشته شود.

برای تماشای این مسابقات عموما مردان جمع می‌شوند و زنان برای دیدن مسابقات نمی‌روند. اگر به دیدن مسابقه کشتی شترها در ترکیه می‌روید، می‌توانید در بین تماشاچی‌ها چای و قهوه بخرید. فروشندگان بسیاری در میان تماشاگران دیده می‌شود.

روش‌های برنده شدن شترها

هر شتری می‌تواند به این طریق یکی از جاذبه‌های مسابقه را از آن خود کند و در مسابقه کشتی شترها در ترکیه برنده شود. در حقیقت نحوه امتیاز‌بندی و برنده شدن در این مسابقات به سه طریق زیر است:

اگر شتری بتواند شتر دیگر را آن‌قدر بترساند که شتر مقابل خسته شده و توان کشتی گرفتن نداشته باشد.
اگر شتر مقابل در نهایت شروع به جیغ زدن نماید، شتر برنده مشخص می‌شود.
اگر شتری بتواند حریف خود را به زمین بیندازد، برنده می‌شود.

کشتی شتر ها

جایزه مسابقات

شترهایی که در این مسابقه برنده می‌شوند، در میدان مسابقه و در مقابل چشمان تماشاگران حرکت کرده و با آرامش می‌چرخند. تماشاگران نیز آن‌ها را تشویق می‌کنند. به شتر برنده به‌عنوان جایزه قالیچه‌ای داده می‌شود و در نهایت میدان مسابقه کشتی شترها در ترکیه را ترک می‌کند.

شتری که مسابقه را باخته است در سمت دیگر زمین به حالت شرمندگی می‌ایستد و ساکت است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شناسایی افراد از طریق رگ‌های دست! را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…