داستان عجیب هتل نفرین‌شده در کره شمالی!

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این هتل یک روز تبدیل به هیولایی رعب‌انگیز شد که شهر را نظاره می‌کرد، چون دیگر هیچ مهمانی به آنجا نمی‌آمد. به‌ مرور زمان این هتل را «هتل شوم» نامیدند که باعث از بین رفتن جلوه تمام ساختمان‌های اطراف خود شده بود.
هتل رویانگ کره

در سال ۱۹۸۷ خبر ساخت هتلی بزرگ در پایتخت کره شمالی، پیونگ‌یانگ به گوش همه رسید. ارتفاع این آسمان‌خراش هرمی شکل ۱۰۰۰ فوت بود و حداقل ۳ هزار اتاق و ۵ رستوران بزرگ با نمای وسیع دارد. در آن زمان قرار بود. هتل رویانگ کره که پس از اطلاق پیونگ‌یانگ به‌عنوان پایتخت «بیدها» نام‌گذاری شده بود، طی دو سال آینده افتتاح شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا راز این هتل را بیشتر بدانیم.

ساخت هتل

با اینکه ساخت هتل رویانگ در زمان مقرر به پایان رسیده بود، اما تا ۱۶ سال بعد همچنان بدون پنجره و خالی باقی ماند، بتن‌های آن شروع به ریختن کرد و تبدیل به هیولایی رعب‌انگیز شد که شهر را نظاره می‌کرد. به‌ مرور زمان این هتل را «هتل شوم» نامیدند که باعث کوتاه جلوه دادن تمام ساختمان‌های اطراف خود شده بود.
در حال حاضر این هتل ملبس به شیشه و تزئیناتی مانند نورهای LED شده و تبدیل به یک منظره رنگارنگ در شب شده است. روند ساخت آن بارها شروع و متوقف ‌شده است و رفته‌رفته مردم به این نتیجه رسیده‌اند که این هتل هرگز به روی مهمانان گشوده نخواهد شد و تا به امروز بلندترین ساختمان خالی در جهان است.

هتل رویانگ پیونگ یانگ

گروگان یک جنگ سرد

هتل رویانگ کره محصول جنگ سرد میان آمریکای حامی کره شمالی و شوروی با حمایت شمالی‌ها بود. یک سال قبل از شروع پروژه، شرکتی در کره جنوبی بلندترین هتل جهان را ساخت. پایتخت کره جنوبی یعنی سئول در آن زمان مشغول آماده‌سازی برای میزبانی المپیک تابستانی ۱۹۸۸ بود و کشور در تب‌وتاب تحول به‌سوی دموکراسی.

اما به‌خاطر مشکلات مهندسی، در زمان مقرر ساخت هتل به پایان نرسید. دولت تا آن زمان میلیاردها دلار را صرف ساخت هتل کرده بود. استادیومی جدید ساخته و فرودگاه پیونگ‌یانگ را گسترش داده و مسیرهای جدیدی ایجاد کرده بود. کره از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شد و اتحادیه جماهیر شوروی نیز نتوانست سرمایه‌گذاری لازم را در این کشور انجام دهد.

هتل شوم کره شمالی

بحران اقتصادی کره شمالی

کره شمالی با بحران اقتصادی روبه‌رو بود. با اینکه بیرون سازه کامل شده بود اما به‌خاطر نداشتن بودجه پروژه در سال ۱۹۹۲ متوقف ‌شده و جرثقیل در بالای ساختمان به همان شکل رها شد.

در سال ۲۰۰۸ پس از ۱۶ سال توقف، دوباره ساخت پروژه به‌صورت غیرمنتظره‌ای آغاز شد.

اما سوال اینجاست که آیا این هتل شوم اصلا افتتاح خواهد شد؟ نمی‌توان گفت، زیرا از آنجایی ‌که ساختمان با شیشه پوشیده شده، داخل آن مشخص نیست. شکی نیست که اتفاقاتی در داخل آن در جریان است. شاید بخشی از قسمت‌های آن افتتاح شود اما نه تمامی مجموعه.
سال‌هاست که دولت برای فرار از خجالت‌زدگی سعی در زنده نگه‌داشتن ساختمان کرده اما نصب نورهای LED خبر از برنامه‌هایی در آینده می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به چشم فیروزه‌ای زمین کجاست مراجعه نمایید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ق٫ظ

    عالیست.مطااب جالبی که اکثرخواهان ان هستن همه چیز کرداوری شده در این مجلهممنون از زحماتی که کشیدید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

      یک دنیا ممنون از اینکه مطالب مجله رو می‌خونید و همراه ما هستید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…