با این خوراکی‌ها دیرتر گرسنه می‌شوید!

۱۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه‌ ما خشم ناشی از گرسنگی را تجربه کردیم و اگر بخواهیم درباره‌ این احساس ناخوشایند صادقانه صحبت کنیم باید بابت صحبت‌ها یا رفتاری که در این شرایط داشته‌ایم از نزدیکان عذرخواهی کنیم.
سیر کننده‌ ترین غذاها

بنابراین اگر بیشتر اوقات احساس گرسنگی می‌کنید و در هنگام گرسنگی با نوسانات خلقی مواجه می‌شوید یا اینکه در اواسط روز دچار کمبود انرژی می‌شوید. با ما در مجله دلتا همراه باشید، اطلاعاتی مفید و لیستی از سالم‌ترین و سیر کننده‌ ترین غذاها را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. ما بعد از بررسی سیرکننده‌ترین غذاها، خوشمزه‌ترین پیشنهادها را برای زمانی که گرسنه هستید، ارائه می‌دهیم.

انواع آجیل

آجیل یکی از سیرکننده‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند به راحتی بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ بوده و حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند کلسیم است و هر سه درشت‌مغذی یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در خود جای داده است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا در بین مواد غذایی سیرکننده، آجیل یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. با مصرف آجیل نه تنها برای مدتی طولانی احساس سیری می‌کنید، بلکه انرژی مورد نیاز برای ادامه‌ فعالیت‌ها هم تامین می‌شود. به علاوه اینکه اگر آجیل بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، باعث اضافه‌وزن نمی‌شود.

خوارکی های سیر کننده

جو دوسر

اینکه اوتمیل به عنوان یک صبحانه‌ کامل شناخته می‌شود، بی‌دلیل نیست. اوتمیل یکی از سیرکننده‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند از گرسنگی جلوگیری کند و به همان اندازه‌ای که سالم و مغذی است، خوشمزه است. جو دوسر حاوی نوعی فیبر محلول به نام بتاگلوکان است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود.

می‌توانید با اضافه کردن جو دوسر به اسموتی‌ها، یک میان‌وعده‌ مغذی، خوشمزه و سیرکننده تهیه کنید یا از آن در تهیه‌ یک غذای مناسب برای وعده‌ شام استفاده کنید.

ماهی

ماهی هم جزو سیر کننده‌‌ترین غذاها محسوب می‌شود. مصرف ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از گرسنگی است. این نوع از ماهی‌ها سرشار از پروتئین و امگا۳ هستند. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی نه تنها به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند بلکه در حفظ سلامت مغز هم موثر هستند. ماهی یکی از سیرکننده‌ترین مواد غذایی است که مصرف آن باعث بهبود روحیه هم می‌شود.

کاهش وزن راحت

 سبزیجات

اگر فکر می‌کنید سبزیجات اضافی شما را سیر نمی‌کند، اشتباه می‌کنید. کارشناسان تغذیه می‌گویند سبزیجات سرشار از فیبر هستند و می‌توانند به راحتی حجم غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.

می‌توانید با سبزیجات برگ‌دار شروع کنید و به تدریج سایر سبزیجات را هم اضافه کنید تا در کنار غذای خود یک ترکیب رنگارنگ و مفید داشته باشید. مصرف این مقدار سبزیجات در وعده‌های غذایی باعث می‌شود در مصرف سایر درشت‌مغذی‌ها تعادل را حفظ کنید و برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

دانه‌ چیا

اگر می‌خواهید در هر وعده‌ غذایی مصرف فیبر را افزایش دهید، مقداری دانه‌ چیا به غذاها اضافه کنید. دانه‌ چیا یکی از مواد غذایی سیرکننده است که می‌تواند از گرسنگی جلوگیری کند و باعث کاهش وزن شود. یک قاشق غذاخوری دانه‌ چیا حاوی ۴ گرم فیبر و ۲ گرم پروتئین است و با خوردن آن کمتر از ۶۰ کالری دریافت می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمندعوارض بلند مدت کرونا برای سلامتی

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  7. بی نام

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    امیدوارم مقاله هاتون رو به معتبر برسونید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۱۶ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      از پیشنهاد خوب و حسن نظر شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

    🙏🏻🌻🌹🌼🌹

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…