هرگز این اشتباهات را در چیدمان خانه انجام ندهید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بدون شک خانه مکانی برای آرامش و به اصطلاح استراحت کردن شما است، پس باید برای محل استراحت خود بهترین دکوراسیون و چیدمان را در نظر بگیرید.
رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به چهار مورد از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه بپردازیم و با هم آن‌ها را رفع کنیم. با ما همراه باشید تا شما این اشتباهات را در چیدمان خانه خود مرتکب نشوید.

قرار دادن مبلمانی با ارتفاع بیشتر در وسط اتاق

وقتی می‌گوییم باید فضایی ایجاد کنیم که در آن حرکت جریان داشته باشد، منظور ما این نیست که فقط بتوانیم آزادانه در آن حرکت فیزیکی داشته باشیم. منظور ما، جریان حرکت بصری نیز است. بهتر است مبلمان و دیگر وسیله‌ها را طوری بچینید که جلوی دید را در سراسر اتاق سد نکند.

رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه

برای این کار ابتدا باید ارتفاع وسیله‌ها را در نظر بگیریم. اجسام و مبلمان مرتفع‌تر را در کنار دیوار‌ها و اجسام کوتاه‌تر را در وسط اتاق قرار دهید. با این کار فضای اتاق به خوبی در دید شما قرار خواهد گرفت و احساس سرزندگی و جریان و حرکت را به‌وجود می‌آورد.

چیدمانی که جلوی حرکت و رفت و آمد را سد می‌کند

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه این است که مبلمان را طوری بچینیم که جلوی رفت و آمد را سد کند. مثلا اگر مبل راحتی را در وسط اتاق و پشت به سالن اصلی و رو به دیوار بگذاریم و جلوی آن یک میز قرار دهیم، بیش‌ از نیمی از سالن مسدود می‌شود و حرکت را دشوار می‌کند.

بهتر است مبل راحتی را به در کنار دیوار و رو به سالن قرار دهیم و یک میز بیضی را در جلوی آن بگذاریم تا احساس جریان و حرکت بیشتر منتقل شود.

رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه

چسباندن مبل به دیوار

اگر جای کافی در سالن خود دارید، همیشه مبل را نیم متر از دیوار فاصله دهید. با این کار حس جریان و حرکت را در اتاق ایجاد می‌کنید. به‌علاوه وقتی مبل به دیوار می‌چسبد، فضا گرفته و کوچک به نظر می‌رسد.

چسباندن مبل به دیوار

استفاده از تعداد زیادی مبل و صندلی

واقعا نیازی نیست در یک اتاق نشیمن تعداد زیادی مبل راحتی و صندلی تک‌نفره بچینید و سالن را شلوغ کنید. مبل ال یکی از راه حل‌های ما برای شما است. با قرار دادن یک مبل ال در وسط سالن هم جای کافی برای نشستن خواهید داشت و هم فضا به طور چشم‌گیری خلوت و دلباز می‌شود. یک پاف هم جلوی مبل ال بگذارید تا کار کامل شود.

اشتباهات رایج چیدمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگ برای مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می‌شوند! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…