نکات مهم برای انتخاب پرده مناسب خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای انتخاب پرده مناسب و نصب صحیح آن نیازمند رعایت نکاتی هستید که به شما کمک می‌کنند بهترین پرده را برای قسمت‌های مختلف منزل انتخاب کنید.
انتخاب پرده مناسب در خانه

پرده برای جلوگیری از ورود نور و حفظ حریم شخصی استفاده می‌شود. پرده در خانه یک عنصر زیبایی به‌شمار می‌آید و انتخاب پرده مناسب در خانه نقش بسیار مهمی در بزرگ و دلباز جلوه دادن خانه دارد. با مجله دلتا همراه باشید.

نکاتی برای انتخاب پرده مناسب

پرده مناسب، حریم شخصی خانه را حفظ می‌کند

جنس پرده باید به‌گونه‌ای باشد تا حریم شخصی خانه را حفظ کند. دقت کنید پرده‎‌های نازک و بدون آستری برای اتاق خواب مناسب نیستند.

جنس پرده مناسب چیست؟

به جنس پرده دقت کنید. پرده باید جنس مقاومی داشته باشد تا در برابر نور خورشید از بین نرود و تار و پود آن از هم باز نشود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پرده‌ها، کدر شدن آن‌ها است که با انتخاب جنس مقاوم و مناسب، از کدر شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید.

انتخاب پرده مناسب در خانه

نورگیر بودن پرده، ویژگی مهم در انتخاب آن

در نظر بگیرید پرده نباید بیش از حد ضخیم باشد و نباید از چندین پرده به روی هم استفاده شود. این کار مانع رسیدن نور کافی به فضا می‌شود.

چه طرحی مناسب پرده خانه شماست؟

حتما در هنگام خرید، به طرح پرده توجه کنید. طراحی پرده باید با فضای خانه و اتاق شما هماهنگی داشته باشد، تا فضای خانه، جلوه خود را حفظ کند.

پرده مناسب برای پذیرایی و نشیمن

در انتخاب پرده مناسب در خانه باید بدانید که اهمیت پرده پذیرایی و نشیمن بسیار زیاد است، زیرا شما از مهمانان خود در این مکان‌ها پذیرایی می‌کنید و یکی از اولین عناصری که در پذیرایی و نشیمن به چشم می‌آید، پرده است. معمولا پرده پذیرایی تلفیقی از چند پرده است، از جمله والان، پرده اصلی، آستر و دکور که باید دقت کنید رنگ تمامی این اجزا، با هم همخوانی داشته باشد.

پرده مناسب برای پذیرایی

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

آشپز خانه به نور فراوانی احتیاج دارد و نباید در آن از پرده ضخیم استفاده شود. طرح پرده مخصوص آشپز خانه نباید به‌گونه‌ای باشد که دکوراسیون آشپزخانه را شلوغ جلوه دهد پس پرده‌ای ساده و نازک، بهترین انتخاب برای آشپز خانه است.

انتخاب پرده آشپزخانه

پرده مناسب برای اتاق خواب

انتخاب پرده اتاق خواب کاملا بستگی به خلق و خو و سلیقه شما دارد. در فصل تابستان بهتر است از پرده‌های حریر و در فصل زمستان از پرده‌های ضخیم‌تر استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید دو پرده برای برای اتاق خواب خود تهیه کنید، بهتر است از پرده‌ای با ضخامت متوسط استفاده کنید که حریم شخصی نیز در اتاق خواب حفظ شود ولی اگر جنس پرده اتاق خواب شما حریر است، آستری برای زیر آن به‌کار ببرید.

پرده اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای زیباتر کردن مبلمان خانه شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…