طرز تهیه ترحلوا شیرازی در خانه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترحلوای شیرازی می‌تواند برای تهیه یک دسر جذاب بعد از غذا و حتی عصرانه گزینه مناسبی باشد. شیرینی ترحلوا بعد از غذا یک گزینه مناسب است به‌خصوص اگر غذای شما طبع سرد داشته باشد.
ترحلوای شیرازی

تهیه این شیرینی کار سختی نیست، پس اگر خیلی اهل آشپزی یا پخت کیک و شیرینی نیستید، نگران نباشید. از آن‌جایی که ترحلوای شیرازی جزو دسرهای یخچالی است، به عنوان یک دسر برای روزهای گرم تابستان مناسب است. با اضافه کردن کاکائو به این دسر خوشمزه، می‌توانید طعم آن را برای دوستداران شکلات هم جذاب‌ کنید. با طرز تهیه ترحلوای شیرازی همراه مجله دلتا باشید.

مواد لازم در طرز تهیه ترحلوا شیرازی

  • نشاسته گل گندم یک پیمانه
  • آب چهار پیمانه
  • آرد برنج نصف پیمانه
  • شیر کم‌ چرب شش پیمانه
  • شکر سه پیمانه
  • گلاب یک پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه ترحلوا شیرازی

مرحله اول

برای شروع طرز تهیه ترحلوای شیرازی خوشمزه، یک پیمانه از شیر کم چرب را با نشاسته داخل یک کاسه مخلوط کنید. آن‌قدر هم بزنید تا نشاسته داخل شیر حل شود. باقی‌مانده شیر یعنی سه پیمانه را با آب مخلوط کرده و داخل قابلمه بریزید. بعد از آن، نشاسته حل شده داخل شیر را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و مجدد مواد را هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله، آرد برنج را روی مواد داخل قابلمه الک کنید و با همزن دستی شروع به مخلوط کردن مواد کنید. اگر آرد داخل شیر گلوله شد، مخلوط شیر و آرد را از صافی رد کنید تا شیر یکدست و نرم شود.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را مدام با همزن دستی هم بزنید. وقتی مواد کمی داغ شد، شکر و گلاب را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا غلظت موادتان مثل فرنی به حدی غلیظ شود که رد قاشق روی مواد بماند. سپس، مواد را از روی حرارت بردارید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. مقداری زعفران دم کنید و به یک قسمت از مواد زعفران بزنید تا زردرنگ شود.

مرحله چهارم

یک قالب مستطیل یا سیلیکونی را به کمک قلم‌مو چرب کنید تا ترحلوا به راحتی از قالب جدا شده و نچسبد. حلوای زرد رنگ را داخل بریزید. قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس آن را به مدت چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت چهار ساعت، حلوا را روی یک سینی برگردانید و آن‌طور که دوست دارید برش بزنید. می‌توانید روی آن قالب زده یا آن را به صورت لوزی برش بزنید. ترحلوا را با مقداری پودر پسته و گل محمدی تزئین و سرو کنید. نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه ترحلوا شیرازی

  • مقدار اضافه کردن شکر بستگی به ذائقه شما دارد. اگر شیرین دوست دارید سه پیمانه و اگر متوسط دوست دارید، از دو پیمانه شکر استفاده کنید.
  • اگر بیش از اندازه مواد را غلیظ کنید و دیر از روی حرارت بردارید، حلوای خشکی خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع حلواهای لذیذ مطلب دستور حلوا نثار زعفرانی، ساده و خوشمزه را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…