دیدنی‌ترین مکان‌های استانبول

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از شهرهای توریستی خیلی مشهور جهان استانبول است که جاذبه‌های گردشگری خیلی زیاد و منحصربه‌فردی دارد. مسجدها و مراکز خرید ترکیه جزو مواردی است که زبانزد خاص و عام است.
مکان های دیدنی استانبول

استانبول شهری است که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد. از مکان های دیدنی استانبول باید لذت برد. از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کیف کرد و آن را به‌خاطر سپرد.

ایاصوفیا، از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول

مسجد «ایاصوفیا» اولین جایی است که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما در قرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، «سینان» به مسجدی با‌شکوه در میان مکان‌های دیدنی استانبول تبدیل شده است.

استانبول آسیایی

مسجد سلطان احمد، آبی و باشکوه

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه در میان مکان های دیدنی استانبول به‌شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه‌های دیدنی استانبول است، به‌علت تزئین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

جاذبه های دیدنی

بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی به آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول بروید. این آب‌انبار نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری بیزانس، زمانی‌که به استانبول قسطنطنیه می‌گفتند، ساخته شده. حدود ۳۰۰ ستون با سرستون‌های طرح‌دار در این آب‌انبار وجود دارد که شکوه آن‌ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگویند.

قصر توپ‌‌کاپی

قصر توپ‌کاپی‌ از آب‌انبار باسیلیکا فاصله چندانی ندارد. جایی که چشم‌اندازی زیبا از تنگه تاریخی بسفر و دیدنی‌های بسیاری از پادشاهان ترک برای شما به همراه دارد. تمامی این جاذبه‌های دیدنی، در بخش اروپایی شهر قرار دارند، می‌توانید برنامه روز اول و دوم سفرتان را به آن اختصاص دهید.

آسیایی در شب

روملی حصار از دیگر قلعه‌های معروف استانبول است که در تنگه بسفر و در ساحل روملی قرار دارد. می‌توانید بعد از دیدن دلماباغچه به آنجا بروید. تنگه بسفر شهر استانبول را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند و مسیر اتصال دریای سیاه به دریای مرمره هم هست.

بازار بزرگ استانبول از جاذبه‌های استانبول، جشن رنگ‌ها و عطرهای زندگی‌بخش

بارار بزرگ استانبول یکی از مکان های دیدنی استانبول است که طرفداران بسیاری دارد و همیشه مملو از مسافران و مردم محلی است و نمی‌توانید از آن بگذرید. این بازار در ۱۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و به مرور گسترش پیدا کرد. تمام راهروهای تو در توی بازار بزرگ سرپوشیده است.

استانبول

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به گردشگری وحشت در ایران، از دره اجنه تا قبرستان طلسم‌شده مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…