آبشار دوقلوی تهران کجاست؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشار دو قلو تهران یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات و محلی مناسب برای کوهنوردانی است که به این ورزش به‌عنوان تفریح نگاه می‌کنند.
آبشار دو قلو تهران

آبشار دو قلو تهران یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات و محلی مناسب برای رفع خستگی کوهنوردانی است که به ارتفاعات صعود می‌کنند. این آبشار از ذوب شدن برف ارتفاعات البرز به وجود آمده است. برودت آب آن تا حدی است که حتی در تابستان نیز نمی‌توان مدت طولانی دست یا پا را در آب آن نگه داشت. در سرمای زمستان نیز که این آبشار یخ می‌زند، منظره‌ای چشم‌نواز و بی‌نظیر به وجود می‌آورد که جز با دیدن، درک این همه زیبایی ممکن نیست. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا این آبشار را بهتر بشناسیم.

کوه بند یخچال

از مهم‌ترین کوه‌های مورد علاقه کوهنوردان این منطقه، بند یخچال است. این کوه که سال‌ها قبل بر اثر رانش زمین، در میان صخره‌ای بزرگ ایجاد شده است، محوطه‌ای وسیع در شرق دره آبشار پس‌قلعه است که سنگ‌های بسیار بزرگی در اطراف آن پراکنده شده و اولین محل در ایران است که سنگ‌نوردی با میخ و طناب در آن انجام شده و همچنان ادامه دارد.

پناهگاه شیرپلا

این آبشار، در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا و نزدیک پناهگاه شیرپلا، در مسیر اصلی صعود به توچال قرار دارد. ارتفاع تقریبی این آبشار، ۲۰ متر است.

آبشار دو قلو

پناهگاه شیرپَلا پناهگاهی کوهستانی در کوه‌‌های البرز شمال تهران است. این پناهگاه در ارتفاع ۲۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مسیر آن از سربند، پس‌‌قلعه و آبشار دوقلو عبور می‌کند. از شیرپلا تا قلهٔ توچال معمولا سه تا چهار ساعت راه است. این پناهگاه در دو طبقه بنا شده و امکاناتی چون خوابگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، ناهارخوری، بوفه، نمازخانه و سرویس کامل بهداشتی و لوله‌کشی آب و برق دارد. راه اصلی ورود به این پناهگاه از سمت دربند است و پس از رسیدن به دو راهی اوسون باید به‌سمت راست (با توجه به علائم راهنما) حرکت کرد. در سمت راست این پناهگاه مسیر قله توچال و همچنین ایستگاه پنجم توچال موجود است.

مسیر و نحوه دسترسی

برای رسیدن به آبشارهای زیبای دوقلو باید از دربند در شمال تهران و از میان دهکده کوچک پس‌قلعه گذشت و سپس با حدود دو ساعت کوهپیمایی، به پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو راه یافت. در برخی مناطق صخره‌ای مسیر نیز باید از طناب‌ها و سیم بکسل‌های نصب شده کمک گرفت.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به اقامتگاه‌های تسخیرشده توسط ارواح مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…