روستای زیارت، منطقه‌ای باصفا در استان گلستان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای زیارت گرگان یک روستای جذاب و دیدنی در استان گلستان است که جاذبه‌های بکر و زیبایی از قبیل آبشار و کوه‌های سبز دارد و قطعا سفر شما را هیجان‌انگیزتر خواهد کرد.
روستای زیارت گرگان

روستای زیارت گرگان یکی از انتخاب‌های خوب برای سفر است و تجربه‌ای متفاوت از گشت و گذار را در اختیار شما می‌گذارد. امامزاده روستای زیارت گرگان، طبیعت چشم‌نواز، مردم مهربان، چشم‌اندازهای کم‌نظیر، خانه‌های روستایی و فرصت کمپینگ در منطقه‌ای شگفت‌انگیز از دلایل انتخاب روستای زیارت به‌عنوان یک مقصد جذاب هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با این مکان دیدنی آشنا کنیم.

چرا روستای زیارت؟

  • فرصت تماشای چشم‌اندازهای کم‌نظیر چیزی نیست که به این راحتی‌ها از خیرش بگذرید.
  • در این روستا امکانات خوب اقامتی و رفاهی وجود دارد.
  • پیشینه این روستا چشمگیر است.
  • فروشگاه‌های خوبی برای خرید محصولات محلی دارد.

شما به‌محض خروج از گرگان وارد جاده‌‌ای جنگلی و زیبا می‌شوید که پیچ در پیچ و کمی خطرناک است، اما زیبایی‌های بسیاری را در خود دارد. طی کردن این مسیر آن‌قدرها سخت نیست چرا که وجود رستوران‌ها، کافه‌‌ها و کیوسک‌‌های کنار جاده و مناظر شما را به اندازه کافی سرگرم می‌کنند.

 

روستای زیارت کجاست

نشانه ورود شما به روستا سنگ‌فرش شدن جاده است و پس از آن باید سراغ دیدنی‌های زیارت بروید.

تفریحات در روستای زیارت

فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید کمی ویژه‌تر آن‌ها را در روستای زیارت گرگان دنبال کنید:

کوهنوردی

زیارت در میانه یکی از راه‌‌های قدیمی و محل اتصال شاهرود و فلات مرکزی ایران به دریای خزر قرار دارد. این مسیر در گذشته توسط مسافران مورد استفاده قرار می‌گرفت. با احداث جاده‌های جدید متروکه شده و کوهنوردان از آن استفاده می‌کنند تا به ارتفاعات برسند.

روستای زیارت گلستان

جمع‌آوری گیاهان و میوه‌ها

اگر در روزهای آفتابی به زیارت بروید، مردان و زنانی را می‌بینید که کوله‌ای قرمز رنگ، پشمی و شبیه گلیم بر پشت دارند. آن‌ها برای جمع‌آوری گیاهان خاص یا میوه‌‌های جنگلی به مناطق اطراف می‌روند و تقریبا هر روز این کار را انجام می‌دهند. میوه‌‌هایی مانند گلابی جنگلی، آلو جنگلی، توت‌فرنگی، زرشک و… چیزهایی است که در کوله آن‌ها پیدا می‌کنید.

پیک‌نیک و عکاسی

روستای زیارت

اتراق در میان طبیعت بکر و استشمام هوایی پاک و لذت بردن از مناظر چیزی است که در زیارت نصیب شما می‌شود. در زیارت و مناطق اطرافش سوژه‌های بسیاری برای عکاسی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای همیشه در قاب تصاویر بگنجانید.

شکم‌گردی

در نزدیکی روستا، آتش تنور‌‌های هیزمی کنار جاده غوغایی به پا کرده‌اند و بوی خوش نان محلی از آن‌ها به مشام می‌رسد. این نان مخصوص همین منطقه است و با نان محلی گرگان به نام کلاج فرق می‌کند. نانی گرم و سفید که گرد، کلفت و شبیه فطیر است و طعمی به‌یادماندنی دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به خانه طباطبایی‌ها، عروس خانه‌های ایران مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…