معماری خاص علیه سانسور کتاب (+ویدئو)

۰
6
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معماری خاص علیه سانسور، بازسازی معبد پانتئون یونان در ابعاد واقعی و با صدهزار کتاب سانسور شده و ممنوعه است.
معماری خاص

معماری خاص علیه سانسور ، بنایی ساخته شده از ۱۰۰۰۰۰ کتاب است. این بنای دیدنی توسط مارتا مینوخین در شهر کسل آلمان اجرا شد.

پارتنون کتابی این نمایشگاه ۷۰ متر طول، ۳۰ متر عرض و ۲۰ متر ارتفاع دارد و از آن جهت معماری خاص دارد که مینوخین  معبد پانتئون یونان را در ابعاد واقعی و  با صدهزار کتاب سانسور شده و ممنوعه بازسازی کرد. این سازه دیدنی به مدت ۱۰۰ روز در نمایشگاه هنر مدرن داکیومنتا که یک رویداد فرهنگی پنج‌سالانه است، برگزار شد.

خانم مینوخین به کمک دانشجویان دانشگاه کسل صدوهفتاد عنوان کتاب را که ممنوع بوده و در برخی از کشورها هنوز ممنوع است شناسایی کرده و با استفاده از نسخ اهدایی این بنا را برپا کرد.

کتاب های به نمایش درآمده آثاری هستند که در زمان آلمان نازی ممنوع بودند، زیرا بیش از حد انتقادی، کاپیتالیستی و … بودند. آثاری از بالزاک، برشت، فروید و کتاب‎هایی مانند: میکی ماوس، ناطور دشت از جروم دیوید سالینجر، گرگ و میش و شازده کوچولو. معماری خاص علیه سانسور در محلی که  نازی‎ها در سال ۱۹۳۳ ، اقدام به کتاب‎سوزی کرده بودند، برگزار شد. در پایان ۱۰۰ روز به بازدیدکنندگان اجازه دادند اولین حلقه  کتاب‌های ممنوعه را جدا کنند و با خود ببرند.

خانم مارتا مینوخین هنرمند هفتاد و چهارساله آرژانتینی است و با این بنا یکی از بهترین آثار هنرهای تجسمی سال های اخیر را به نمایش گذاشت.

معماری خاص  ساخته شده از کتاب، در واقع اعتراضی به تمام اشکال سانسور بود.

برای دیدن مطالب گوناگون و خواندنی  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…