ساده‌ترین روش پیشگیری از کرونا!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها که بیشتر و شدیدتر از قبل درگیر ویروس کرونا هستیم، باید بیشتر از قبل به سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدنمان توجه کنیم.
تغذیه در زمان کرونا

همه‌ ما به‌صورت کلی شنیده‌ایم که مصرف میوه و آب در دوران کرونا مناسب است. اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا باید لبنیات هم مصرف کنیم؟ خوردن پروتئین‌های گیاهی بهتر است یا حیوانی؟ و بسیاری از سوالات دیگر که هیچ وقت جواب قابل اطمینانی برایشان پیدا نکرده‌ایم. به همین دلیل در مجله دلتا تصمیم گرفتیم توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره‌ تغذیه در زمان کرونا یا همان تغذیه‌ سالم را با هم بخوانیم تا بتوانیم بهترین رژیم غذایی را در این روزهای پر از بیماری داشته باشیم. با ما همراه باشید.

۵ توصیه‌ تغذیه در زمان کرونا – سازمان بهداشت جهانی

تغذیه‌ مناسب و مصرف آب به میزان کافی از ضروریات حیات است. افرادی که از رژیم غذایی متعادل استفاده می‌کنند سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و عفونی در آن‌ها کمتر است. به همین دلیل است که برای دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر رژیمی، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن باید هر روز غذاهای تازه و فرآوری نشده مصرف کنید.

در کنار مصرف غذاها و میوه‌های تازه آب کافی بنوشی، از مصرف قند، چربی و نمک خودداری کنید تا خطر ایجاد اضافه وزن و ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی، سکته‌ مغزی، دیابت و انواع خاصی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

foodddd ساده‌ترین روش پیشگیری از کرونا!

هر روز غذاهای تازه و فرآوری نشده بخورید

مصرف میوه، سبزیجات تازه، حبوبات، آجیل و غلات کامل مثل ذرت فرآوری نشده و برنج قهوه‌ای همراه با منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت، شیر و تخم‌مرغ در دوران همه‌گیری کرونا لازم است. با مصرف این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن شما تقویم می‌شود.

می‌توانید گوشت قرمز را ۱ یا ۲ بار در هفته و گوشت طیور را ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف کنید. برای میان وعده‌ها می‌توانید سبزیجات خام و میوه‌های تازه را به جای غذاهایی که حاوی قند، چربی یا نمک زیاد هستند مصرف کنید. سبزیحات و میوه‌ها را بیش از حد نپزید، پخته شدن باعث از بین رفتن ویتامین‌های مهم می شود.

هر روز به اندازه‌ کافی آب بنوشید

نوشیدن آب برای زنده ماندن ضروری است. مواد مغذی و ترکیبات مختلف خون توسط آب موجود در بدن منتقل می‌شود. نوشیدن آب دمای بدن را تنظیم می‌کند، مواد زائد را از بین می‌برد و از مفاصل محافظت می‌کند. پس لازم است روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب بنوشید. برای تامین مایعات بدن آب بهترین انتخاب است اما می‌توانید از سایر نوشیدنی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات آبدار هم استفاده کنید.

مثلا می‌توانید برای تامین آب بدن و رفع تشنگی شربت آب لیموی بدون شکر، چای یا قهوه مصرف کنید. البته اگر به مصرف چای و قهوه تمایل دارید باید مراقب میزان کافئین مصرفی خود باشید. همچنین باید از مصرف آبمیوه‌های شیرین، شربت‌ها، کنستانتره‌ها و نوشابه‌های پرهیز کنید. این نوشیدنی‌ها حاوی قند بسیار زیادی هستند و به بدن آسیب می‌رسانند.

به میزان متوسط چربی و روغن بخورید

چربی موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، روغن زیتون، سویا، کلزا، آفتابگردان و ذرت از چربی‌های اشباع نشده و مفید است. شما می‌توانید چربی اشباع نشده را با چربی اشباع شده جایگزین کنید. گوشت چرب، کره، روغن نارگیل، خامه و پنیر از جمله چربی‌های اشباع شده هستند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ارتباط عجیب رنگ ادرار با سلامتی شما!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…