بدون مبلمان خانه خود را چیدمان کنید!

۸
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از فضاهایی که می‌توان شیوه چیدمان بدون مبل را در آن استفاده کرد، اتاق نشیمن است که بسیار پرکاربرد بوده و افراد، زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند.
چیدمان نشیمن بدون مبل

ممکن است تصور فضایی بدون مبلمان در دنیای مدرن و پر زرق و برق امروزی، برای بیشتر افراد امری غیرممکن به‌نظر برسد. در حالی که استفاده از دکوراسیون بدون مبلمان می‌تواند کاربردهای فراوانی را در بسیاری از فضاهای خانه‌های امروزی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن بدون مبل می‌پردازیم.

استفاده از پشتی و تشکچه به‌عنوان مبلمان

همانند تصویری که می‌بینید، می‌توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه‌هایی در زیر آن‌ها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد. پشتی‌ها و تشکچه‌ها می‌توانند ظاهری مدرن داشته باشند. برای پوشش آن‌ها از رنگی هماهنگ با کاغذ دیواری و رنگ دیوارها استفاده کنید تا فضایی ساده و آرامش‌بخش به‌وجود آید.

چیدمان نشیمن بدون مبل

استفاده از تخته‌های چوبی همراه با پشتی و تشکچه

می‌توانید از تخته‌های چوبی بلا‌استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کنید. با قرار دادن این تخته‌ها در قسمت زیرین تشک‌ها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهند داشت. در نتیجه شرایط راحت‌تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد. همچنین مانند تصویری که در زیر می‌بینید، از فضای به‌وجود آمده در زیر این تخته‌های چوبی می‌توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این گلدان‌ها خانه شما را دیدنی می‌کنند سر بزنید.

چیدمان نشیمن بدون مبل

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

این ایده، راهکار بسیار مناسبی برای خانه‌هایی است که فضای کافی برای نگهداری از رختخواب در آن‌ها وجود ندارد. با این ایده می‌توانید هم چیدمانی بدون مبلمان خلق کنید و هم دیگر نگران پیدا کردن فضایی برای نگهداری از رختخواب‌های خود نخواهید بود. استفاده از پارچه‌هایی رنگی و هماهنگ با سایر وسایل موجود در نشیمن خانه شما می‌تواند جلوه‌ای جذاب و دلنشین در آن خلق کند.

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

استفاده از کوسن‌های بزرگ و کوچک

با استفاده از کوسن‌های کوچک و بزرگی که ساخته دست خود شما هستند، می‌توانید فضایی گرم و نرم و دلنشین را ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های شاد، جذاب و متفاوت می‌تواند فضایی پویا و سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود رنگ‌های جذاب، فضای خالی خانه را پر کرده و جایگزینی برای مبلمان‌ پر زرق و برق هستند.

کوسن‌های بزرگ و کوچک

مبلمانی که فاقد پایه‌ها و دسته‌های چوبی یا فلزی هستند

یکی از ایده‌های چیدمان نشیمن بدون مبل استفاده از مبلمانی است که فاقد پایه و دسته هستند. این دسته از مبلمان‌ فضایی بسیار نرم و راحت را برای نشستن ایجاد می‌کنند و معمولا در مقایسه با مبلمان‌ معمولی جای کمتری را اشغال می‌کنند. ترکیب این مبلمان با کوسن‌های رنگارنگ و زیبا بر زیبایی فضای نشیمن می‌افزاید.

نشیمن بدون مبل

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع می‌توانید روحی دوباره به اتاق نشیمن خود ببخشید و گوشه‌ای دنج و دوست‌داشتنی را در آن ایجاد کنید. اگر فضای نشیمن خانه شما بزرگ است این رنگ‌ها کمک فراوانی برای پر نشان دادن فضای خانه شما خواهند کرد. برای اینکه مبلمان خود را زیباتر کنید به مطلب با این کار مبلمان کهنه خود را نو کنید سر بزنید.

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

مبلمان موردنظر خودتان را بسازید

همانند تصویری که در زیر نشان داده شده است، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی ساده، مانند: لاستیک، پارچه، کاموا، چسب و غیره برای اتاق نشیمن خود مبل بسازید و از وسایلی که روزی ضایعات به‌حساب می‌آمدند، مبلمان دلخواه خود را خلق کنید.

خانه بدون مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کارها دکور خانه شما را جذاب و دلنشین می‌کند را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۰۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…