پل‌های معلق، جاذبه گردشگری هیجان‌انگیز

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پل‌های معلق به مرور زمان به دلیل ساختار و ظاهر متفاوت و القای هیجان، مورد توجه گردشگران قرار گرفتند. این پل‌های معلق یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب در سراسر جهان هستند.
پل های معلق مدرن

پل های معلق مدرن نخستین بار در اوایل قرن ۱۹ ساخته شدند و کاربرد آن‌ها به تردد عابرین و وسایل نقلیه خلاصه می‌شد. به مرور زمان به دلیل ساختار و ظاهر متفاوت و القای هیجان، مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفتند. امروزه در سراسر دنیا تردد میان پل‌های معلق جنبه گردشگری پیدا کرده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا چند مورد از این پل‌های معلق را با هم بشناسیم.

پل معلق پیرتقی

ویژگی: یکی از بلند‌ترین پل‌های معلق در ایران است که منظره طبیعی بسیار زیبایی دارد. نخستین بار پل پیر تقی جهت تردد راحت‌تر ساکنین بومی این منطقه احداث شد که به مرور زمان مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

پل های معلق ایران

پل معلق نهج‌البلاغه (پل آسمان)

ویژگی: این پل بوستان نهج ‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و قابلیت عبور یا توقف ۲۰۰ نفر را در عین واحد دارد. در کنار دسترسی مناسب این پل، گردشگران می‌توانند به طبیعت‌گردی، دوچرخه‌سواری و بازدید از جاذبه‌های اطراف پل نهج‌البلاغه بپردازند. پل معلق نهج‌البلاغه با عنوان پل معلق آسمان نیز شناخته می‌شود.

پل معلق هیر

ویژگی: عرشه پل معلق هیر از شیشه‌ ساخته شده است و به‌عنوان اولین پل معلق شیشه‌ای در ایران شناخته می‌شود. همچنین در اطراف این پل امکاناتی نظیر زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع ایجاد شده است.

پل دره خزینه

ویژگی: پل دره خزینه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان پل‌دختر بود که به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین پل‌های خاورمیانه نیز شناخته می‌شد. متاسفانه در سال ۹۷ عده‌ای ناشناس این پل را تخریب کردند و کماکان پس از گذشت ۳ سال سوالاتی درباره بازسازی آن وجود دارد.

پل معلق مشگین‌شهر

ویژگی: پل معلق مشگین‌شهر یکی از بلندترین پل‌های معلق در خاورمیانه محسوب می‌شود که به دلیل قرار گیری بر فراز پارک جنگلی مشگین‌شهر از منظره مطلوبی برخوردار است.

 

 پل های معلق

پل معلق نمک آبرود

ویژگی: پل معلق نمک آبرود با استفاده از چوب و طناب ساخته شده است که در کنار عرض کم و طبیعت فوق‌‍‌العاده اطراف خود می‌تواند تجربه به‌یاد‌ماندنی برای هر کس رقم بزند.

پل معلق کوه صفه

ویژگی: پل معلق کوه صفه در نزدیکی تله‌کابین و زیپ لاین کوه صفه واقع شده است که در کنار ارتفاع کم، عرض کمی داشته و عبور از آن می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

پل معلق آبیدر

ویژگی: این پل در کنار زیپ لاین آبیدر در سال ۹۹ به‌عنوان جاذبه گردشگری شهر سنندج افتتاح شده و به گفته شهردار سنندج، پل معلق آبیدر مرتفع‌ترین پل معلق در ایران است.

معلق هیجان انگیز

پیشنهاد مطالعه: چند مورد از پل های معلق مدرن را با هم خواندیم. برای خواندن مطالب بیشتر به خانه طباطبایی‌ها عروس خانه‌های ایران مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  3. عبدالحمید

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…