مسکن‌های طبیعی شگفت‌انگیز برای تسکین درد!

۱۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که با یک دندان درد یا کمردرد یا هر نوع درد دیگری، اولین گزینه‌ای که به ذهن شما می‌رسد، استفاده از قرص باشد!
0000teeth مسکن‌های طبیعی شگفت‌انگیز برای تسکین درد!

بسیاری از گیاهان و ادویه‌جات می‌توانند التهاب و سایر بیماری‌های مرتبط را درمان کنند. این گزینه‌های گیاهی، تحت دسته‌ درمانی قرار می‌گیرند و به‌عنوان داروی جایگزین شناخته می‌شوند. آن‌ها شامل طب سوزنی‌، یوگا،‌ ریکی و سایر تمرینات فیزیکی هم می‌شوند. وقتی صحبت از تسکین درد می‌شود‌، ممکن است از تاثیر مسکن‌های طبیعی شگفت‌زده شوید. پس با مجله دلتا همراه باشید تا ۵ نمونه از این مسکن‌ های طبیعی را بهتر بشناسیم.

پوست بید

در ابتدا مردم برای تسکین درد و تب خود، پوست بید را می‌جویدند، اما امروزه پوست بید به‌عنوان یک گیاه خشک فروخته می‌شود که می‌توانید آن را مانند چای دم کنید. می‌توانید از پوست بید برای تسکین ناراحتی ناشی از سردرد، کمردرد‌، آرتروز (OA) و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده کنید.

با این حال باید بدانید که پوست بید هم خطرات و عوارض جانبی خاص خود را دارد، مثلا می‌تواند باعث ناراحتی معده شود‌، ممکن است کلیه‌های شما را کند کرده و زمان خونریزی را مانند آسپرین طولانی کند و همان‌طور که آسپرین به مقدار زیاد می‌تواند برای کودکان مضر باشد‌، پوست بید هم می‌تواند برای کودکان سمی باشد، بنابراین فقط باید توسط بزرگسالان مصرف شود.

مسکن‌ های طبیعی

زردچوبه

زردچوبه، ادویه‌ای زرد رنگ با طعمی بی‌نظیر است. این ادویه، حاوی ترکیب کورکومین است که به محافظت از بدن در برابر مولکول‌های رادیکال آزاد که می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب برسانند‌، کمک می‌کند. زردچوبه همچنین می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود‌، از جمله:

  • سوء هاضمه
  • زخم‌ها
  • ناراحتی معده
  • پسوریازیس
  • سرطان

برخی از مبتلایان به آرتروز هم به عنوان یکی از مسکن‌ های طبیعی به زردچوبه روی می‌آورند، زیرا به تسکین التهاب کمک می‌کند.

میخک

یکی دیگر از مسکن‌های طبیعی میخک است. ماده فعال موجود در میخک، اوژنول است‌، یک مسکن طبیعی که در برخی از مسکن‌های OTC هم استفاده می‌شود. مالیدن مقدار کمی روغن میخک به لثه‌ها ممکن است به‌طور موقت درد دندان را کاهش دهد تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

ضد درد های طبیعی

گرما و یخ

یکی از رایج‌ترین داروهای ضددرد خانگی استفاده از گرما و یخ به‌طور مستقیم در محل‌های درد است. اگرچه ممکن است این روش درمانی واضح به‌نظر برسد‌، اما همه نمی‌دانند دقیقا چه زمانی از یخ در مقابل گرما استفاده می‌شود.

استفاده از کیسه‌ یخ برای کاهش تورم و التهاب، اندکی پس از کشیدگی عضله‌، تاندون یا رباط، ممکن است تسکین را به همراه داشته باشد. جالب است که وقتی التهاب از بین رفت‌، گرما ممکن است سفتی ناشی از پیچ‌خوردگی و کشیدگی را کاهش دهد.

یک بسته‌ سرد که برای مدت کوتاهی روی سر قرار گیرد هم ممکن است به کاهش سردرد کمک کند، اما اگر مشکل دردناک شما آرتروز است‌، قرار دادن یک کیسه‌ آب گرم روی مفصل آسیب‌دیده بیشتر از یخ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۸ خاصیت جادویی زیتون که شما را شوکه می‌کند را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  12. عباس‌درخشان

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

  18. اشرف

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

    چقدر مطالبتون عالیه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…