با این ایده‌ها خانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان منزل کوچک یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای اغلب افراد است که اگر به درستی انجام شود، می‌توان شاهد ایجاد دکوراسیون و چیدمانی شیک در خانه‌های کوچک بود.
نکات چیدمان در خانه کوچک

طراحی داخلی و چیدمان منزل کوچک همیشه چالش برانگیز است. زیرا باید به شکلی انجام شود که علاوه بر زیبایی بتوان از سانتی‌متر به سانتی‌متر فضا تا جای ممکن استفاده نمود. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان در خانه کوچک می‌پردازیم.

استفاده از المان‌هایی با خطوط عمودی

استفاده از دیوارپوش چوبی با خطوط عمودی یا کاغذ دیواری با خطوط عمودی باعث می‌شود تا ارتفاع فضا کمی بلندتر و دلبازتر به‌نظر برسد.

نکات چیدمان در خانه کوچک

تخت خواب باکسی در اتاق خواب کوچک

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید ایده باکس تخت‌خواب که در اتاق این خانه کوچک به‌کار رفته بسیار جذاب و کارآمد است. همچنین استفاده از متریال پارچه به عنوان دیوارپوش اطراف تخت خواب حس متفاوتی به آن داده است. با کمی خلاقیت در اجرای این ایده هم می‌توانید صاحب یک تخت‌خواب و هم کمد‌های جادار و زیبا باشید.

نکات چیدمان در خانه کوچک

چیدمان منزل کوچک و جداسازی فضا با مصالح

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید جداسازی فضای آشپزخانه از فضای غذاخوری و نشیمن تنها با انتخاب مصالح مختلف شامل چوب برای پذیرایی و کاشی برای آشپزخانه با حفظ هماهنگی به خوبی انجام شده است.

چیدمان خانه کوچک

خلق فضاهای تاکیدی در اتاق نشیمن کوچک

اتاق نشیمن کوچکی که در تصویر زیر می‌بینید متعلق به یک طراح است. او برای طراحی و چیدمان منزل کوچک خود رنگ صورتی بسیار ملایمی را برای نقاشی دیوار خانه انتخاب کرده است. یک قفسه کتاب توکار و بلند در اتاق نشیمن کوچک المان دیگری است که در چیدمان و دکوراسیون این خانه به‌کار رفته و بر ارتفاع این اتاق کوچک تاکید دارد.

دکوراسیون خانه کوچک

هارمونی رنگی و جداسازی فضا با انتخاب رنگ

در این آپارتمان همه‌ دیوارها به رنگ آبی هستند و رنگ گرم کابینت‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شده تا هم هماهنگی لازم از نظر تناژ را با رنگ آبی اتاق نشیمن داشته باشد و هم به ایجاد حس فضایی جداگانه در آپارتمان کمک کند.

جداسازی فضا با انتخاب رنگ

استفاده از کاناپه کوچک به جای ست کامل مبلمان

یکی از نکات چیدمان در خانه کوچک این است که فکر جا دادن ست کامل مبلمان که بسیار جاگیر هستند را فراموش کنید. در عوض برای نشیمن کاناپه‌های جمع و جور را متناسب با اندازه پذیرایی خانه بسازید. چیدمان منزل کوچک بدون مبل هم می‌تواند جالب باشد.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید در این اتاق نشیمن سعی شده تا از همه‌ فضا به‌طور کامل استفاده شود. در واقع این اتاق بسیار کوچک‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد. اما با تغییر در سبک مبلمان و چیدمان آن، بزرگ‌تر و دلبازتر از چیزی که هست به‌نظر می‌رسد.

استفاده از کاناپه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه پرده و فرش را با هم ست کنیم؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…