ساخت خطرناک‌ترین بمب از بادام زمینی!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌دانید کدام غذاها از بقیه کامل ترند؟ مطمئنا شما هم موافقید که غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی انسان‌هاست، پس با چند دانستنی عجیب و جالب راجع به موادغذایی با ما همراه باشید.
موادغذایی و خوراکی

یکی از مهم ترین چیزهایی که هر روز با آن سر و کار داریم مواد غذایی است. چه به عنوان وعده اصلی و چه در هنگام شادی، ناراحتی و افسردگی، خوراکی‌ها جزو جدایی ناپذیری از روزمان را تشکیل می‌دهند. اما موضوع جالب این است که اطلاعات درستی پیرامون غذا و خوردنی‌های اطرافمان نداریم. در این مطلب از مجله دلتا به حقایقی از مواد غذایی و خوراکی می‌پردازیم که گاها جالب، تاریخی و مفید هستند.

در دینامیت‌ها بادام زمینی یافت می‌شود!

بادام زمینی دارای روغنی است که برای تهیه نیتروگلیسرین، ماده ای انفجار زا که از ترکیبات اصلی دینامیت و بمب‌ها به حساب می‌رود استفاده می‌شود.

موادغذایی و خوراکی

پیتزا مارگاریتا، غذای فقرا!

زمانی که پادشاه ایتالیا به همراه همسرش، ملکه مارگاریتا از شهر ناپل دیدن می‌کردند، تصمیم بر این گرفتند که به جای غذاهای مجلل خود یک غذا که مخصوص فقرا باشد را امتحان کنند. همچنین جالب است بدانید که ملکه مارگاریتا انقدر از پیتزای موتزرلا لذت برد که در آخر نام او را بر این پیتزا گذاشتند.

مواد غذایی و خوراکی

همچنین گران قیمت‌ترین پیتزای تاریخ به قیمت ۱۲ هزار دلار به فروش رفت. این پیتزا از ۳ نوع خاویار، پنیر موتزرلای بوفالو، نمک صورتی استرالیایی و خرچنگ نروژی استفاده شده بود که تهیه آن توسط ۳ سرآشپز ایتالیایی به مدت ۷۲ ساعت زمان برد.

جوزهندی و توهم‌زایی

مصرف زیاد جوزهندی همانند روانگردان‌ها می‌تواند سبب توهم‌زایی در افراد شود. این عارضه به دلیل وجود ماده‌ای به نام میریستیسین است که در جعفری و حتی شوید هم وجود دارد.

استفاده از آب نارگیل در عوض پلاسمای خون

در مواقع فوق اضطراری می‌توان از آب نارگیل به عنوان پلاسمای خون در بدن انسان استفاده کرد. آب نارگیل همانند پلاسمای انسان دارای مقدار سدیم زیاد و پتاسیم کم است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب قوم عجیبی که برای عبادت، بدنشان را سوراخ می‌کنند! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…