در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرهنگ‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد و بیشتر آن‌ها با هم تفاوت دارند. وقتی به فرهنگ‌های دیگر نگاه می‌کنیم چیزی که به نظر خودشان خیلی عادی است برای ما بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.
رفتارهای عجیب مردم ژاپن

تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی زیادی بین مردم کشورهای مختلف جهان وجود دارد در این مطلب از مجله دلتا به رفتارهای عجیب مردم ژاپن می‌پردازیم.

به سرپرستی گرفتن یک مرد بالغ

در ژاپن می‌توانید یک مرد بالغ را به سرپرستی بگیرید. این کار از سال‌ها پیش شروع شد. یعنی زمانی که گسترش نام خانوادگی مهم بود. این کار می‌توانست در گسترش خانواده و زنده نگه داشتن میراث خانوادگی نقش داشته باشد. یکی دیگر از مزایای به فرزندی گرفتن یک فرد بزرگسال دلایل مالی بود.

او می‌توانست کار کند و درآمد بیشتری برای خانواده تولید کند. ممکن است فکر کنید این کار دیگر قدیمی شده و نام خانوادگی خیلی وقت است که به اندازه قدیم اهمیت ندارد. شواهد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۰۰۰۰ بزرگسال قانونی در ژاپن به فرزندی گرفته شدند.

مد دندان‌های بد شکل

فرهنگ ژاپنی می‌تواند برای مردم سراسر جهان بسیار عجیب باشد. این فرهنگ در همه ابعاد، از سرگرمی تا مد منحصر به فرد است. در دهه اخیر یک روند عجیب و غریب در ژاپن رواج یافته که دندان‌های اضافی و بد شکل را مد می‌داند، چیزی که مردم سایر کشور‌ها آن را زشت دانسته و سعی می‌کنند اصلاح کنند.

این مد آنقدر محبوب شده که حتی برخی دندانپزشکان، افراد را جراحی می‌کنند و دندان‌های جدیدی در مقابل دندان‌های او می کارند. این روش هزینه‌های زیادی دارد.

این مد عجیب و غریب شروع شد تا نشان دهد کسی که دندان‌های بدشکل دارد می‌تواند به عنوان یک شخص پولدار دیده شود.

ژ۱ 1 در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!

چرت‌های کوتاه

با وجود فرهنگ ظالمانه و طولانی کار در ژاپن، جای تعجب نیست که ژاپنی‌ها را اغلب در حال خواب ببینید. یکی از رفتارهای عجیب مردم ژاپن این است که با روزهای کاری طولانی مجبور هستند هرجا که می‌توانند بخوابند.
ممکن است خیلی خوشبخت به‌نظر برسند، اما آن‌ها اغلب نمی‌توانند هشت ساعت در شب بخوابند؛ بنابراین مجبور هستند توانایی‌های خود را تطبیق دهند که همه جا چرت سریع و کوتاهی بزنند تا بتوانند در ادامه روز سرحال باشند و کار کنند.
اغلب اوقات وقتی کارمندی در محل کار در حال چرت زدن دیده می‌شود، به جای اینکه او را سرزنش کنند، تحسین می‌کنند، چون نشان دهنده سخت‌کوشی اوست. گفته می‌شود برخی افراد وقتی سرپرست آن‌ها برای نظارت می‌آید خودشان را به خواب می‌زنند تا رضایت آن‌ها را جلب کنند. این کار در سایر نقاط دنیا بسیار عجیب و کاملا برعکس است.
ژ۳ در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!
پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب و غریب‌ترین ازدواج‌های دنیا را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

    خدایی لااقل کارمیکنن چرت میزنم اینجا کار نمیکنن جیم میزنن ارباب رجوع هم علاف میشن از دست سوم سرشون هم تو گوشیه

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ب٫ظ

    من همیشه تو کار همین چینیا و ژاپنیا موندم

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…