۷ خاصیت ناشناخته‌ ریواس برای سلامتی بدن!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درباره‌ اینکه ریواس میوه است یا سبزی نظرات متناقضی وجود دارد، با این حال از زمان‌های قدیم از این ماده‌ غذایی برای درمان بیماری‌های معده استفاده می‌شد.
خواص ریواس برای سلامتی

ریواس به خواص خود در تقویت استخوان‌ها و افزایش سلامت مغز شناخته می‌شود. این ماده‌ غذایی مزه‌ بسیار ترشی دارد. می‌توانید با اضافه کردن ریواس به رژیم غذایی خود از فواید حیرت‌آور آن برای بدن بهره‌مند شوید. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفتیم شما را با خواص ریواس برای سلامتی آشنا می‌‌کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

یبوست را درمان می‌کند

ریواس یک ملین طبیعی است و می‌توان از آن برای درمان یبوست استفاده کرد. مطالعات نشان می‌دهند که ریواس خواص ضداسهال هم دارد، چون حاوی تانن است. ریواس مقدار زیادی فیبر غذایی دارد که می‌تواند در افزایش سلامت دستگاه گوارش مفید باشد.

استخوان‌ها را تقویت می‌کند

ریواس مقدار خوبی ویتامین K دارد که روی متابولیسم استخوان‌ها اثر قابل‌توجهی می‌گذارد و به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. ویتامین K همچنین در شکل‌گیری استخوان‌ها اهمیت دارد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که ویتامین K موجود در ریواس می‌تواند خطر شکستگی استخوان‌ها را کاهش دهد.

به‌عنوان رنگ موی طبیعی عمل می‌کند

ریشه‌ ریواس حاوی مقدار خوبی اسید اگزالیک است که به مو رنگ قهوه‌ای روشن می‌دهد. این ترکیب کمک می‌کند ماندگاری رنگ مو بیشتر شود‌ و به پوست سر آسیب وارد نشود.

سه قاشق غذاخوری از پودر ریشه‌ ریواس را به دو فنجان آب اضافه کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و ترکیب را طی شب کنار بگذارید. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کنید و موهای خود را با آن بشویید. با این کار موهایتان رنگ زیبایی به خود می‌گیرند.

به کاهش وزن کمک می‌کند

کمک به کاهش وزن یکی دیگر از خواص ریواس به‌شمار می‌رود. این ماده‌ غذایی حاوی کاتچین است که در چای سبز هم وجود دارد. کاتچین فوایدی زیادی دارد و به خواص خود در افزایش سوخت‌وساز بدن، همچنین کمک به چربی‌سوزی و لاغری شناخته می‌شود.

علاوه بر این ریواس منبع خوبی از فیبر به‌شمار می‌‌رود که یک ماده‌ مغذی مفید دیگر برای کاهش وزن است. ریواس خواص ملین دارد و از این لحاظ هم می‌تواند در لاغری اثرگذار باشد.

فواید ریواس برای سلامتی

ممکن است به درمان دیابت کمک کند

یکی دیگر از خواص ریواس برای سلامتی کمک به بهبود دیابت است. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در ساقه‌ ریواس می‌توانند سطح قند خون را بهبود ببخشند و حتی سطح کلسترول خون را کاهش دهند. ترکیب فعال موجود در ریواس به نام راپونتیسین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

علائم سندرم پیش از قاعدگی را تسکین می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهند که ریواس می‌تواند گرگرفتگی که در سندرم پیش از قاعدگی رخ می‌دهد را تسکین دهد. ریواس حاوی فیتواستروژن‌ است. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند مواد غذایی که حاوی این ترکیب هستند، می‌توانند علائم سندرم پیش از قاعدگی و یائسگی را تسکین دهند.

پیری پوست را به تاخیر میندازد

ریواس یکی از منابع عالی ویتامین A محسوب می‌شود. این آنتی‌اکسیدان طبیعی به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و به تاخیر انداختن علائم پیری مانند چین‌وچروک و خطوط ظریف کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۹ خاصیت جادویی گردو که باید بدانید!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…