۵ نکته طلایی برای چیدمان اتاق پذیرایی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر اتاق پذیرایی به‌صورت اصولی چیدمان شود، علاوه‌بر داشتن جلوه‌ای شیک و زیبا، به مهمانان حس آرامش و صمیمیت نیز انتقال می‌دهد.
نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

برای ایجاد دکوراسیونی اصولی و مناسب در پذیرایی، تنها استفاده از اثاثیه و دکوریجات گران‌قیمت و فوق العاده زیبا کافی نیست و باید در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها و نوع چیدمان نکات مهمی را نیز رعایت کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

نقطه کانونی ایجاد کنید!

یکی از نکات چیدمان در اتاق پذیرایی ایجاد یک نقطه کانونی در آن است. در واقع این نقطه هم باید زیبا و جذاب باشد و هم مبلمان و وسایل دیگر به‌گونه‌ای در اطرافش چیدمان شده باشد تا تبدیل به مرکز توجه پذیرایی شما شود و نگاه مهمانان را به محض ورود، به خود جلب کند.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

چیدمان مبل‌ها باید بر اساس نقطه کانونی انجام شود. بنابراین مبل‌ها را مانند تصویر زیر، به‌گونه‌ای بچینید که نقطه کانونی در محور مرکزی آن‌ها قرار بگیرد.

نکات چیدمان در اتاق پذیرایی

توجه داشته باشید، علاوه‌بر در نظر گرفتن نقطه کانونی، چیدمان مبل‌ها در پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد، صحبت کردن و پذیرایی از مهمانان در آن، راحت و بدون دردسر باشد.

چیدمان مبل در اطراف نقطه کانونی

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بهتر است که رنگ دیوارهای سالن پذیرایی را بر اساس علاقه و سلیقه خود انتخاب نکنید. چراکه ممکن است رنگ مورد علاقه شما، برای مهمانان شما خوشایند نباشد و حس بدی به آن‌ها انتقال دهد.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

بنابراین دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری کنید که مورد پسند همه است و حس آرامش را به انسان انتقال می‌دهند. اگر پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره برای دیوارهای آن استفاده نکنید تا فضای آن کوچک‌تر به‌نظر نرسد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

فرش پذیرایی خانه شما نباید به‌اندازه‌ای باشد که تمام سطح کف اتاق پذیرایی را پوشش دهد. بنابراین برای پذیرایی کوچک، فرشی را خریداری کنید که فاصله هر طرف آن با دیوارها حداقل ۱۳ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ، حداقل ۴۵ سانتی‌متر باشد.

همچنین در نظر داشته باشید، بهترین حالت برای قرار دادن مبل بر روی فرش این است که مانند تصویر زیر، پایه‌های جلوی مبل و نیمی از آن روی فرش قرار بگیرد.

اندازه مناسب فرش پذیرایی

انتخاب طرح و رنگ پرده بر اساس نقطه کانونی

اگر قصد دارید پرده به نقطه کانونی پذیرایی خانه شما تبدیل شود، مانند تصویر زیر از پرده والان‌دار یا دولایه در آن استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی

در حالتی که پرده نقطه کانونی نیست، می‌توانید مانند تصویر زیر، رنگ پرده را شبیه به رنگ دیوار و یا مبل انتخاب کنید تا فضایی هماهنگ و منسجم ایجاد شود.

انتخاب طرح و رنگ پرده

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اهداف دکوراسیون پذیرایی، ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای میهمانان است که این حس را از لامپ‌هایی که نور زرد دارند، ایجاد می‌کنند.

همچنین شما قبل از میهمانی‌ها، ساعاتی را نیز مشغول نظافت و تدارک وسایل پذیرایی هستید که انرژی و تمرکز لازم این فعالیت‌ها را لامپ‌هایی با نور سفید، برای شما ایجاد می‌کنند.

ترکیب نور زرد و سفید برای پذیرایی

یکی از اصول در نورپردازی سالن پذیرایی، استفاده از نور تاکیدی برای جلوه دادن به عناصر و دکوریجات خاص و زیبای موجود در آن است. بنابراین از نور مخفی و چراغ‌های ریلی برای زیباتر کردن دکوراسیون استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌ها آشپزخانه خود را روشن‌تر کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…