مکان‌های گردشگری وحشت در ایران

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چند مکان گردشگری وحشت در ایران وجود دارد که همواره پذیرای داستان‌ها و افسانه‌های کهن بوده است و نسل به نسل به همه منتقل شده است. با ما در این بخش همراه باشید.
چند مکان گردشگری وحشت

بارها شنیده‌ایم که ایران کشوری است چهارفصل و برای هر گردشگری با هر سلیقه‌ای چیزی دیدنی در چنته خویش دارد. از تاریخ‌گردی گرفته تا طبیعت‌گردی و ماجراجویی. عموما هم ماجراجویی را مساوی با هیجان در نظر گرفته‌اند. اما این بخش در گردشگری بسیار مفصل‌تر از این‌هاست. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا چند مکان گردشگری وحشت در ایران را با هم بخوانیم.

سوراخ‌های مرگ

وجود گورستان‌های عجیب در اطراف روستاها و پیدا شدن استخوان‌های آدمی در مکان‌هایی که تصوری از قرارگیری جنازه‌ها در آن نداریم، باعث شده حول آن قصه‌هایی شکل بگیرد. قلعه مقبره‌های «کوهکن» در نزدیکی شهر «جالق» استان سیستان و بلوچستان است که می‌گویند روی سوراخ‌های دیوار آن اسکلت‌هایی پیدا شده است.

قلعه آدم‌خوار

قلعه آدم‌خوار هم یکی دیگر از ساخته‌های متروک مانده بشر است که محلی برای قصه‌پردازی شده است. می‌گویند قرن‌ها پیش مردمانی که به روستای «کورعباسلو» در استان اردبیل می‌رفتند، پس از بازدید از قلعه باستانی «بوینی یوغون» به‌صورت مرموزی ناپدید می‌شدند. گویی این قلعه آن‌ها را می‌بلعید. کم‌کم این دژ در میان اهالی روستا به قلعه آدم‌خوار مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری درباره آن دهان به دهان میان مردم پیچید.

گردشگری وحشت در جهان

هر بار که بازدیدکننده‌ای به‌سوی دیوارهای مرتفع این قلعه روانه می‌شد، دیگر بازنمی‌گشت. گویا چون بازدیدکننده‌هابه‌سمت قلعه رفته و از سوی دیگر برمی‌گشتند، گمشده تلقی می‌شدند. با وجود این به گفته یکی از شهروندان اردبیل، قصه‌های قدیمی این قلعه آدم‌خوار هنوز میان برخی اهالی رد و بدل می‌شود.

خانه جن‌ها

در افسانه‌های محلی، عموما قلعه‌های متروک را خانه جن و ارواح دانسته‌اند. قلعه «زاهدان کهنه» در ۲۷ کیلومتری شرق زابل و هفت کیلومتری شمال شهرستان «زهک» تا سال‌ها محلی برای این نوع قصه‌ها بوده است.

گردشگری وحشت در ایران

«اینجا را خانه جن و ارواح دانسته‌اند. حتی داستان‌هایی درباره ربودن دختران جوان از جانب اجنه در این دره، در بین مردم منطقه رایج است. برخی باورهای قدیمی هم از ممنوع بودن ورود زن حامله به این منطقه می‌گوید. قدیم‌ترها اگر زنی فرزند ناقص به دنیا می‌آورد، آن را با اجنه این دره مرتبط می‌دانستند. نه‌تنها زن حامله بلکه هیچ‌کسی نباید حتی به آن نزدیک شود چه رسد به آنکه درون آن قدم بگذارد.»

غار مرگ

تونلی تاریک که انسان را می‌بلعد می‌تواند یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای گردشگری وحشت باشد. به شرط آنکه برای رفتن درون آن، غارنورد حرفه‌ای باشید.

گردشگری وحشت

از غار «پرآو» صحبت می‌کنیم. غاری که در ۱۲ کیلومتری کرمانشاه و در کنار روستای «چالابه» واقع شده است و داستان‌های ترسناک بسیاری درباره‌اش می‌گویند. غاری صعب‌العبور و عمیق که جان عده‌ای را گرفته و به همین دلیل آن را «غار قاتل» نامیده‌اند.

در این بخش از مجله، چند مکان گردشگری وحشت را با هم خواندیم. در نوبت‌های بعد مکان‌های دیگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به این کلیسا از استخوان مردگان درست شده است مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  3. سجاد

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…