ویژگی‌های یک پذیرایی شیک چیست؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیزاین داخلی پذیرایی در خانه‌های ایرانی اغلب با وسواس زیادی انجام می‌شود زیرا سالن پذیرایی نما و ارزش طراحی داخلی یک منزل است.
چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

سالن پذیرایی علاوه بر اینکه باید دیزاین داخلی بی‌نظیر و زیبایی داشته باشد بهتر است به‌گونه‌ای طراحی شود که برای استراحت افراد دارای فضای مناسبی نیز باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد چیدمان پذیرایی شیک و مدرن می‌پردازیم.

انتخاب مبلمان و وسایل

مبلمان از مهم‌ترین عناصر در طراحی سالن پذیرایی به‌شمار می‌روند. زیرا هر چه مبلمان موجود در پذیرایی شیک‌تر باشند به همان میزان می‌توانید خانه را به مهمان‌های خود زیباتر جلوه دهید. فراموش نکنید که برای پذیرایی از مهمان‌ها، راحتی نیز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل هنگام خرید مبل‌ها حتما به راحت بودن آن‌ها نیز توجه کنید.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

اگر تعداد افرادی که در خانه شما رفت و آمد می‌کنند مشخص است، می‌توانید کاناپه‌ای شیک و زیبا را با چند صندلی مدرن ترکیب کرده و فضایی زیبا ایجاد کنید. به غیر از مبل‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها به میز جلومبلی و میزهای کوچک عسلی نیز نیاز خواهید داشت. از آن جایی که امروزه در خانه‌ها اتاق غذاخوری مجزا وجود ندارد می‌توانید از یک میز غذاخوری زیبا نیز برای پذیرایی از مهمان‌ها در این مکان استفاده کنید.

ایجاد نقطه مرکزی

یکی از قانون‌های اصلی در طراحی سالن پذیرایی، ایجاد یک نقطه مرکزی است. نقطه مرکزی به این معنا است که یک وسیله‌ای مانند تلویزیون و یا شومینه به‌عنوان نقطه مرکزی انتخاب شده و سایر اشیا به سمت این نقطه قرار داده شوند.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

حتی میز جلو مبلی و یا یک پنجره نیز می‌توانند به عنوان نقطه مرکزی در نظر گرفته شوند. اگر می‌خواهید یک وسیله را به‌عنوان نقطه مرکزی انتخاب کنید باید سایر اشیا و لوازم را نیز متناسب با آن وسیله خریداری کنید.

انتخاب اکسسوارها

انتخاب اکسسوارها به اندازه انتخاب مبلمان اهمیت ندارد، اما به مبلمانی ساده با استفاده از اکسسوارهای زیبا می‌توانید ظاهری زیبا و تاثیرگذار ببخشید. یک اکسسوار حتی اگر بسیار کوچک باشد نیز زمانی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرد تفاوتی چشم‌گیر ایجاد خواهد کرد.

انتخاب اکسسوارها

سعی کنید تا اکسسوارهایی متناسب با سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده‌اید را خریداری کرده و در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

روشنایی

از نکات چیدمان پذیرایی شیک و مدرن انتخاب سیستم روشنایی مناسب است. سیستم روشنایی در پذیرایی با دو هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی برای روشن کردن فضا و دیگری به‌عنوان عنصری دکوراتیو. یک سالن هر چه قدر هم که زیبا طراحی شده باشد، با نور کم به مکانی دلگیر و تاریک تبدیل خواهد شد.

image ویژگی‌های یک پذیرایی شیک چیست؟

البته استفاده از نور زیاد نیز باعث آزار چشم‌ها خواهد شد. به همین دلیل باید از نور ملایمی استفاده کنید که هم تمام فضا را روشن کند و هم باعث اذیت چشم‌ها نشود. از نظر دکوراسیون نیز استفاده از یک لوستر و آباژور لوکس کافی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه شما را شیک‌تر می‌کند؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…