رشته‌های عجیب دانشگاهی!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معیار‌های انتخاب رشته متفاوت هستند و شاید بتوان گفت تنوع رشته‌ها گاهی افراد را دچار تردید می‌کند.
عجیب ترین رشته های دانشگاهی

جالب است بدانید در دنیا، رشته‌هایی برای تحصیل دانشگاهی وجود دارد که فوق‌العاده عجیب و غریب و شبیه یک جوک هستند. منتها نه دانشگاه‌ها و استاد‌هایی که درس‌های این رشته‌ها را ارائه می‌دهند با کسی شوخی دارند، نه دانشجویان برای وقت‌گذرانی در آن رشته‌ها تحصیل می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا به عجیب ترین رشته های دانشگاهی بپردازیم.

 دلقک‌شناسی

کسی که برای اولین بار ایده ایجاد چنین رشته‌ای به سرش زد، دکتر فرانسیس بوزو بود؛ این فکر نشئت گرفته از یک جریانی به عنوان «باهات شوخی ندارم» بود.

مدیریت دوشیدن شیر گاو

دانشجویان این رشته، طی یک دوره دوساله در دانشکده کشاورزی با مهارت‌های شیر دوشی و البته مدیریت آن آشنا می‌شوند. علاوه‌بر این، مهارت‌های اقتصادی، باید و نباید‌های قانونی و نکات مدیریتی راه‌اندازی یک شرکت لبنیاتی را می‌آموزند.

همه چیز در مورد گاو000 رشته‌های عجیب دانشگاهی!

علم کفن و دفن

در این رشته که در دانشگاه کلمبیا کشور آمریکا تدریس می شود همه خدمات مربوط به تشییع جنازه و کفن و دفن به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی تدفین، مشغول به کار شوند.

رشته تربیت هکر

یکی از عجیب ترین رشته های دانشگاهی که در برخی دانشگاه‌های غربی تدریس می‌شود، آموزش چگونگی هک است. به احتمال زیاد شما هم در ابتدا از شنیدن نام این رشته تحصیلی متعجب شدید، اما باید بدانید که این رشته برای اهداف مهم‌تری به وجود آمده که در بحث حفظ امنیت آن کشور بسیار حائز اهمیت است، به این معنا که کشور‌های مورد نظر، برای اقدامات امنیتی به تربیت هکر‌های حرفه‌ای می‌پردازند تا بتوانند در مواقع لزوم از وجود آن‌ها بهره ببرند.

مطالعات زامبی

مرده های متحرک که در فیلم‌ها می‌آیند و خرخره آدم را می‌جوند، یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار هستند. آرنولد بلومبرگ، نویسنده کتاب زامبی‌ها از آن جایی که مطالعات گسترده‌ای در زمینه این دوستان ترسناک داشته، تصمیم گرفت تا رشته مطالعات زامبی‌ها را در دانشگاه «بالتیمور» تدریس کند. دانشجویان این رشته بیشتر به مشاهده فیلم‌های کلاسیک زامبی می‌پردازند و این جور که پیداست، خیلی بهشان سخت می‌گذرد.

عجیب ترین رشته های دانشگاهی

رشته احضار روح

تونی لارنس، مدرس دانشگاه «کاونتری» از کودکی عاشق بازی شبح شگفت انگیز بوده و دلش می خواسته شغلش احضار ارواح باشد. به همین دلیل تصمیم می گیرد که از طریق این بازی رشته ای با نام «روان شناسی تجارب استثنایی انسانی» تدریس کند تا دانشجویان نترس با شغل شریف احضار روح روزگار بگذرانند.

رشته چاقی

شاید این یکی چندان بی راه هم نباشد، اما اگر بدانید که در دانشگاه جورج واشنگتن، کلاسی برپا می شود و چاقی را از لحاظ مفاهیم، ادبیات، فیلم، انسان شناسی و تاریخ مورد مطالعه قرار می‌دهند، که مثلا در رابطه با ادبیات چاقی چه شعری می توان گفت؟

 رشته تاریخچه قلاب بافی

دانشگاه گلاسکو فرصت استثنایی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا دکتری خود را در رشته “تاریخچه قلاب بافی” گذرانده و پس از فارغ‌التحصیلی از این رشته بتوانند از برنامه‌های آموزشی گستره موجود در دانشگاه هم استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب المپیک شترها در ترکیه!  را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…