مهم، اگر کرونا گرفتیم چه بخوریم؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویروس کرونا بیش از یک سال است که در بین ما حضور دارد و تاکنون افراد بسیاری را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است.
تغذیه مناسب در زمان کرونا

تغذیه سالم نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. استفاده از برنامه غذایی متنوع و سالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و در بهبود سلامتی‌ ما نقش موثری را ایفا کند. سعی کنید در برنامه غذایی خود از مواد مغذی استفاده کنید که دارای اسید چرب امگا ۳، آهن، منیزیم، روی، ویتامین C و سلنیوم هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا تغذیه مناسب در زمان کرونا را بررسی کنیم.

مصرف پروتئین برای بهبود یافتن از کرونا

پروتئین دارای دو منبع گیاهی و حیوانی است. منبع گیاهی پروتئین شامل حبوبات و غلات است درحالی‌که منبع حیوانی آن گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات را شامل می‌شود. در صورتی که می‌خواهید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از طریق منابع غذایی گیاهی تامین کنید بهتر است که غذاهایی نظیر عدس‌پلو و لوبیاپلو میل کنید تا بدن شما پروتئین مورد نیاز خود را به‌طور کامل دریافت کند و کمبودی از این نظر نداشته باشد.

تغذیه در زمان کرونا

مصرف ویتامین D برای درمان کرونا

برای این‌که بدن شما بتواند از ویتامین D استفاده کند لازم است که هر روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید چرا که منابع غذایی کافی برای دریافت این نوع ویتامین وجود ندارد. پزشکان تغذیه معمولا برای رفع کمبود این ویتامین در بدن، مصرف مکمل‌های آن را توصیه می‌کنند.

نوشیدن مایعات برای تقویت سیستم ایمنی

اگر شما به کرونا مبتلا شده‌اید باید در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید. ممکن است که احساس تشنگی زیادی نکنید و تمایلی به نوشیدن آب هم نداشته باشید، اما باید به این نکته توجه کنید که ممکن است کم‌تر از میزان لازم احساس تشنگی کنید و بدن نتواند به‌خوبی کمبود آب خود را به شما هشدار دهد.

مصرف مایعات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع سموم آن می‌شود. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید به‌اندازه کافی آب می‌نوشید یا نه،‌ توجه به رنگ ادرار است. در صورتی که ادرار شما رقیق و روشن باشد به این معنی است که بدن شما به اندازه کافی آب دریافت می‌کند.

نقش ویتامین C در درمان کرونا

ویتامین C ازجمله ویتامین‌های موردنیاز بدن است که در تقویت سیستم ایمنی تاثیر به‌سزایی دارد. زمانی که سیستم ایمنی بدن با یک عامل بیماری‌زا درگیر می‌شود مصرف ویتامین C در بدن بالا می‌رود. ویتامین C موجود در مواد غذایی ممکن است به دلیل حرارت بالا از بین برود به همین دلیل بهتر است که از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنید.

کرونا گرفتیم چه بخوریم

فواید کلم در درمان کرونا

تغذیه مناسب در زمان کرونا بسیار حائز اهمیت است. استفاده از انواع کلم،‌ اعم از کلم برکلی و کلم بنفش به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از بیماری کرونا رهایی پیدا کنید. کلم را می‌توانید با برنج ترکیب کنید و به شکل کلم‌پلو میل کنید یا آن را در سالاد بریزید و حتی با آن سوپ درست کنید. کلم‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند و برای افراد مبتلا به کرونا بسیار مفید هستند.

مصرف پروبیوتیک‌ها در دوران کرونا

پروبیوتیک‌ها را می‌توان در مواد غذایی مثل موز،‌ جو، تره‌فرنگی و لبنیات پیدا کرد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به بدن در زمانی‌که با عوامل بیماری‌زایی مثل ویروس کرونا مبارزه می‌کند، کمک فراوانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص استثنائی کیوی، از تقویت سیستم ایمنی تا درمان سرطان.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ب٫ظ

    ممنون وخیلی جالب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۵۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…