طراحی ویلا فردیس ؛ تلفیق زیبایی از چوب و سنگ (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سبک های طراحی ویلا طبق سلیقه طراح و خواسته‎های کارفرما متفاوت است. در ویلای فردیس با استفاده از اجرای سقف بلند و پنجره‎هایی با قالب‎های بزرگ تلاش شده است، ویلا از نور مناسب بهره‎مند شود.
طراحی ویلا

طراحی ویلا فردیس کرج در باغی با مساحت حدود ۵۰۰۰ متر مربع انجام و با توجه به نیاز کارفرما در سه طبقه طراحی شده‎است.

طراحی ویلا

تحلیل معماری طراحی ویلا فردیس

اصول طراحی ویلا دوبلکس در طبقه‎ی همکف و اول به زیبایی رعایت شده‎است. طبقه‎ی آخر ساختمان دو قسمت مجزا دارد و برای استفاده دو خانواده‎ی مستقل طراحی شده‎است.

طراحی و ساخت ویلا درون فضای یک باغ صورت گرفته‎است. ایده طراحی ویلا به گونه‎ای شکل گرفته که طبقه آخر ویلا هم به سهم خود از فضای سبز و چشم‎انداز باغ بهره‎مند شود.

حجم ویلای فردیس از ترکیب یک مکعب مستطیل با یک مکعب مربع تشکیل و ورودی این ساختمان بسیار دعوت کننده و زیبا طراحی شده‎است.

ورودی ویلا

نحوه طراحی ویلا به‎صورتی است که با ایجاد یک باکس چوبی برجسته در طبقه میانی، حیاطی به مساحت ۶۰ مترمربع در طبقه آخر به‎وجود آمده‎است.

ساکنان علاوه بر استفاده از دید و منظر این حیاط از چشم انداز کم‎نظیر اطراف نیز نهایت استفاده را می‎برند.

حیاط در فرهنگ لغت عمید به معنی، زمین جلو ساختمان که دور آن دیوار باشد، آمده است. واژه‌های دیگری مثل ساحت، صحن، میان سرا، صحن سرای نیز به همین معنی هستند. از حیاط در خانه‌های ایرانی به شکل‌های مختلف استفاده شده است . در طراحی ویلا فردیس عنصر حیاط به درستی در جای خود قرار گرفته است .

در طبقه همکف و اول ساختمان یک وید (Void) قرار دارد. عملکرد این Void روی خوانایی، کارکرد و احساس فضایی این بخش از ساختمان تأثیر بسیار زیادی گذاشته‎است.

تراس ویلا

سبک های طراحی ویلا طبق سلیقه‎ی طراح و خواسته‎های کارفرما متفاوت است. در این ویلا با استفاده از اجرای سقف بلند و پنجره‎هایی با قالب‎های بزرگ تلاش شده‎است، ویلا از نور مناسب بهره‎مند شود.

در نمای این ساختمان ترکیب چوب و سنگ به‎کار رفته ‎است. متریال چوب هم‎خوانی بیشتری با طبیعت دارد. در کل، طراحی ویلا فردیس برگرفته از عناصر طبیعی در دل طبیعت است که علاوه‌ بر داشتن نمایی زیبا، محیط را سرشار از آرامش می‌کند. همنشینی زیبای چوب و سنگ، توازن بسیار خوبی بین سردی و گرمی محیط ایجاد و استفاده از ایده‌های جالب معماری، تا آن‎جا که ممکن بوده از قطع درختان و آسیب رساندن به طبیعت جلوگیری کرده‎است.

محل پروژه : ایران، کرج، فردیس
مساحت : ۵۰۰ مترمربع
معمار : الهام ملااکبری داریان
مدیرفنی : امیر خواجه امیری
اجرا : محمد عسگری
تیم طراحی : سینا زینگر ، سپیده دستفال ، فرهاد خدمت گزار ، ریحانه مختاری
عکاس : پرهام تقی‎اف

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…