۷ فایده جادویی زنجبیل برای سلامتی، زیبایی و لاغری!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زنجبیل از سالم‌ترین و پرکاربردترین ادویه‌ها است. این ادویه‌ جادویی سرشار از مواد مغذی است و ترکیبات بیواکتیوی دارد که تاثیر مثبت زیادی بر بدن و مغز می‌گذارند.
خواص زنجبیل برای سلامتی

تاثیر مثبت در کاهش وزن و کمک به داشتن پوستی زیبا فقط بخشی از خواص بی‌شمار زنجبیل هستند. در این مطلب به معرفی خواص زنجبیل برای سلامتی که توسط تحقیقات علمی تایید شده‌اند، می‌پردازیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید‌.

درمان حالت تهوع با زنجبیل

یکی از خواص زنجبیل، مبارزه با حالت تهوع است. به‌طور مثال، از گذشته‌های دور از زنجبیل به‌عنوان داروی موثر برای دریازدگی استفاده می‌کردند. بعضی از شواهد نشان می‌دهند که زنجبیل ممکن است به اندازه‌ داروهای تجویزی، در درمان حالت تهوع موثر باشد.

 درمان شوره‌ سر

با وجود زنجبیل، دیگر برای درمان شوره‌ سر خود به شامپوهای موضعی شیمیایی نیاز نخواهید داشت. خواص ضدعفونی‌کننده‌ زنجبیل برای مبارزه با قارچی که منجر به شوره می‌شود، عالی است. برای این کار، زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را به‌طور مستقیم روی کف سر خود اسپری کنید.

رشد بیشتر موها

همه‌ ما دوست داریم موهایمان رشد سریعی داشته باشند. زنجبیل معمولا بخاطر دارا بودن ترکیبات فعال روغن‌های فرار و آنتی‌اکسیدانی، یکی از مهم‌ترین اجزا در محصولات تجاری مربوط به مو محسوب می‌شود. زنجبیل را به همان شکل که در قسمت ضدشوره گفتیم، استفاده کنید تا گردش خون در فولیکول‌های مو‌های شما سریع‌تر شود. این موضوع باعث رشد بیشتر موها می‌‌شود.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

همان‌طور که اشاره کردیم، زنجبیل در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است، چون منبع اصلی دکونژستان (یک ماده‌ ضد احتقان) است. برای بهره گیری از خواص این گیاه عالی، زنجبیل خرد شده را با آب داغ، عسل و آب‌لیمو مخلوط کرده و نوش جان کنید.

کمک به لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از خواص زنجبیل برای سلامتی کاهش وزن است. به نظر می‌رسد زنجبیل تاثیرات خوبی بر کاهش وزن دارد و به کاهش اندازه‌ دور کمر و ران، در افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند، کمک می‌کند. این گیاه همچنین در کاهش شاخص توده‌ بدنی و سطح انسولین خون مفید است که هر دو با چاقی مرتبط هستند.

کاهش درد قاعدگی

درد قاعدگی دردی است که خانم‌ها در دوره‌‌ قاعدگی تجربه می‌کنند. یکی از کاربردها‌ی زنجبیل، تسکین دردها از جمله درد قاعدگی است. در یک مطالعه به ۱۵۰ خانم گفته ‌شد که در سه روز اول دوره‌ قاعدگی، یک گرم پودر زنجبیل مصرف کنند. نتایج نشان داد که زنجبیل در کاهش درد آن‌ها مانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن عمل کرد.

رفع آلرژی

به گل‌ها حساسیت داشته باشید یا به گربه‌ها فرقی نمی‌کند، در هر صورت زنجبیل یک جایگزین طبیعی برای انواع داروهای پزشکی است. ثابت شده است که مصرف چند فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد‌.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص باورنکردنی سماق برای سلامتی!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…