اصول چیدمان فرش در خانه شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش و قالی، در خانه ما ایرانی‌ها حرف اول را می‌زند. انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست بلکه باید بدانید فرشی که می‌خرید را کجا و چگونه پهن کنید.
انتخاب فرش مناسب

روش‌ها و اصول مختلفی در خصوص نحوه قرارگیری فرش در منزل وجود دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات انتخاب فرش مناسب در بخش‌های مختلف خانه می‌پردازیم.

انتخاب فرش ورودی خانه

از نکات انتخاب فرش مناسب این است که بهتر است برای انتخاب رنگ فرش ورودی خانه از انواع رنگ گرم که نشانگر مهمان نوازی است، استفاده شود. نکته اساسی در انتخاب فرش ورودی خانه اندازه آن است. این فرش‌ها باید به اندازه کافی بزرگ بوده و وسایلی مانند میز کنسول، کمد کفش و غیره نباید بر روی آن قرار گرفته باشند.

انتخاب فرش مناسب

از آن‌جایی که رفت آمد در این قسمت از خانه بسیار زیاد است، نوع فرش باید به‌گونه‌ای باشد که در طول زمان کم‌تر دچار آسیب دیدگی شود. بهتر است برای این قسمت از خانه، انواعی از فرش که شستشوی آن راحت بوده و نیاز به مراقبت های زیادی ندارد را انتخاب نمایید.

انتخاب فرش راهرو

در هنگام انتخاب فرش راهرو توجه داشته باشید که حتما از ابعاد مناسب برخوردار باشد. انتخاب مدلی که لبه‌های آن تا لبه دیوار امتداد دارد، چندان مناسب نیست. بنابراین نکته مهم در انتخاب فرش راهرو توجه به اندازه آن است.

انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری بستگی به اندازه اتاق دارد. در برخی مواقع استفاده از تنها یک عدد کافی است. اما گاهی نیز نیاز به استفاده از بیش از یک عدد است.

انتخاب فرش اتاق ناهارخوری

نکته جالب در انتخاب فرش، باز بودن فضای کافی برای انتخاب انواع شکل و مدل است. برای مثال، در اتاق مستطیلی شکل، به‌طور قطع نیاز به استفاده از مدل مستطیلی نیست. نکته مهم در انتخاب فرش اتاق غذاخوری راحتی آن در زیر پا است.

انتخاب فرش اتاق خواب

بهترین مدل برای اتاق خواب انواعی از آن است که راحت‌ترین حالت را در زیر پا ایجاد کند. بر اساس ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی چنین فرشی باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که هنگامی که تخت خواب بر روی آن قرار می‌گیرد یا زمانی که از تخت پایین می‌آیید در زیر پا احساس راحتی داشته باشید.

فرش اتاق خواب

برای انتخاب فرش اتاق خواب باید به رنگ دیوار و رنگ پارچه‌هایی مانند پرده و روتختی توجه نمایید. همچنین می‌توانید از مدلی که الگوهای برابر با پرده و روتختی دارد، استفاده کنید.

انتخاب فرش اتاق نشیمن

در بسیاری موارد انتخاب فرش مناسب اتاق نشیمن بستگی به سلیقه و هدف شما دارد. در انتخاب فرش اتاق نشیمن نیز انتخاب اندازه صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در ظاهر کلی اتاق نشیمن تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال استفاده از سایز کوچک نشان از سبک مینیمالیست دارد.

چیدمان فرش خانه

استفاده از فرش در اتاق نشیمن می‌تواند به منظور ایجاد تعادل میان دو قسمت اتاق نشیمن باشد. در اتاق نشیمنی که از مبلمان و المان‌های تزئینی در اطراف دیوار استفاده شده است، استفاده از فرش در مرکز اتاق نمای زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین در انتخاب آن علاوه بر ظاهر به دوام و طول عمر بالای آن نیز فکر کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشیمن کوچک خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…