روش‌های ساده برای کاهش وزن بدون رفتن به باشگاه!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دو راهکار اساسی برای کاهش وزن اصولی، کمتر خوردن و ورزش کردن است. شاید ندانید، اما کاهش وزن به غیر از ورزش کردن به عوامل دیگری هم بستگی دارد.
کاهش وزن بدون رفتن به باشگاه

غیر از ورزش، عوامل تاثیرگذار دیگری برای کاهش وزن وجود دارد. منظور ما این نیست که ورزش کردن اهمیتی ندارد و آن را به‌‌طور کل کنار بگذارید. ورزش کردن به کاهش وزن کمک می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند این موضوع را رد کند. اما اگر در کنار ورزش کردن یک سری اصول دیگر را رعایت نکنید، به وزن دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنید. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم شما را با روش‌های اثرگذار برای کاهش وزن بدون رفتن به باشگاه آشنا کنیم.

سبزیجات خرد شده را دم دست بگذارید

از قبل، سبزیجات دلخواه خود را خرد کنید و در یک ظرف بگذارید. هر زمان که گرسنه شدید، مقداری از این سبزیجات را نوش جان کنید. سبزیجات کالری کم و آب زیادی دارند و در پر کردن معده جزو گزینه‌‌های عالی به‌شمار می‌روند.

کاهش وزن

دست‌کم یکی از وعده‌های غذایی‌ خود را بدون گوشت درست کنید

لازم نیست به‌طور کامل گیاه‌خوار شوید تا از فواید رژیم غذایی بدون گوشت برخوردار شوید. فقط کافی‌ است در هفته دو الی سه بار وعده‌ ناهار یا شام را بدون گوشت بخورید تا بتوانید بدون رفتن به باشگاه وزن کم کنید. با این کار پروتئین گیاهی بیشتری دریافت خواهید کرد.

استرس خود را با غذا برطرف نکنید

همه‌ ما تجربه‌ روزهای به‌شدت استرس‌زا را داشته‌ایم. امتحان، اولین روز کاری، ملاقات با دیگران برای بار اول از جمله نمونه‌های موقعیت‌های استرس‌زا هستند.

متاسفانه بسیاری از افراد عادت دارند در چنین موقعیت‌هایی پرخوری کنند. امروزه تکنیک‌های تاثیرگذار مختلفی برای کم کردن استرس وجود دارد. از جمله‌ این تکنیک‌ها می‌توانیم دوش گرفتن با آب گرم یا گوش دادن به موسیقی و… را نام ببریم.

کاهش وزن سریع

شب‌ها زودتر بخوابید

اگر می‌خواهید در کمتر خوردن موفق باشید، شب‌ها زودتر بخوابید. اگر به اندازه‌ کافی نخوابید، سطح هورمون گرسنگی (گرلین) در بدن شما افزایش و میزان هورمون سیری (لپتین) کاهش پیدا می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که داشتن خواب ناکافی میل به خوردن غذاهای چرب و پرکالری را بالا می‌برد.

اطراف خود میان وعده‌های سالم بگذارید

برای این‌که جلوی پرخوری خود را بگیرید، همیشه همراه خود یک میان وعده‌ سالم و سیرکننده داشته باشید. بدیهی است که منظور ما از میان وعده‌ خوراکی‌های پرکالری مثل بیسکویت، دونات، چیپس و پفک نیست. از جمله میان وعده‌های سالم می‌توانیم به میوه‌ها، مغزها و دانه‌ها اشاره کنیم.

از مواد غذایی حاوی قند اضافه دوری کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کم کردن کالری مصرفی، محدود کردن قند اضافه شده در رژیم غذایی است. این کربوهیدرات‌های ساده فاقد مواد مغذی هستند و می‌توانند شما را دائما گرسنه کنند که این موضوع باعث افزایش پرخوری می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روغن زیتون، از کاهش وزن تا درمان افسردگی!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…