این کلیسا از استخوان مردگان درست شده است

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در یکی از شهرهای اطراف پراگ کلیسایی وجود دارد که تمام لوازم داخلی آن با استخوان اجساد مردگانی تزئین شده که در آنجا دفن شده‌اند.
کلیسایی با استخوان مردگان

در ۷۰ کیلومتری شرق پراگ، شهری کوچک به نام کوتنا هرا قرار دارد که به دلیل وجود معدن‌های نقره پربارش در آن دوران توانست رشد زیادی داشته باشد و پیشرفت کند. کلیسای سانتا باربارا هم که یکی از کلیساهای مشهور قرون وسطی، در آن دوران بود در همین شهر بنا شد. در نزدیکی شهر کوتنا هرا، شهر کوچکی به نام سدلک وجود دارد که به‌خاطر کلیسای عجیب و غریبش توانسته شهرت زیادی به‌دست آورد. کلیسایی با استخوان مردگان مطلب جذابی است که برای خواندن آن با ما در مجله دلتا همراه باشید.

کلیسای استودان سدلک با تزئیناتی از استخوان انسان

شهر سدلک شهری کوچک در حومه کوتنا هرا است که با آن حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. همان‌طور که گفته شد کلیسایی ترسناک در این شهر وجود دارد که برای تزئین آن از استخوان ۴۰۰۰۰ انسان استفاده شده است که پیش‌تر در این کلیسا دفن شده بودند. سدلک که شهری ناشناخته و کوچک بود، امروزه به واسطه این کلیسا به یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری چک تبدیل شده است و هر سال به تنهایی ۲۰۰ هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

کلیسای مردگان

از این کلیسا بیشتر بدانید

از آنجایی که هیچ کلیسایی محل دفن مردگان نیست، شاید جالب باشد بدانید که مردم در آن دوران به چه دلیل مردگان خود را در این کلیسا دفن کرده‌اند. داستان جالبی دارد:

در آن دوران، صومعه سیسترسی در سدلک، راهبی به نام هنری داشت. این راهب به دستور یکی از پادشاهان آن دوران به سرزمین مقدس فرستاده شد و موقع برگشت کمی از خاک آن را همراه خود به سدلک آورد و در کلیسا پاشید. این موضوع باعث شد تا بسیاری از مردم، مردگان خود را در این کلیسا دفن کنند چون اعتقاد داشتند خاک این کلیسا مقدس است و می‌تواند روح مردگان را در برابر عذاب الهی محافظت کند.

حتی خیلی از مردم از کشورهای مختلف به آنجا می‌آمدند تا مرده‌های خود را در این کلیسا دفن کنند. این‌چنین بود که اجساد زیادی در این گورستان انباشته شد.

ایده شکل‌گیری این کلیسا

  • در سال ۱۳۱۸ میلادی بیشتر از ۳۰۰۰ جسد در آن کلیسا وجود داشت، طوری که دیگر به حد اشباع رسیده بود و در نتیجه این تصمیم گرفته شد تا یک گورستان جدید ساخته شود. تمام استخوان‌های اجساد جمع‌آوری شد و در کلیسای استودان قرار گرفت تا اینکه هنرمندی به نام فرانتیسک رینت تصمیم گرفت یک ایده عجیب را عملی کند.
  • او تمام کلیسا را با استخوان‌های انسان‌ها تزئین کرد. در این کلیسا از دیوار آن گرفته تا جام‌ها همگی از استخوان‌های انسان ساخته شده‌اند. یکی از زیباترین بخش‌های کلیسا، چلچراغ عظیم آن است که تماما از استخوان‌های انسان درست شده است. این چلچراغ هفت شاخه دارد که در انتهای هر شاخه یک جمجمه قرار گرفته است.

استخوان ارواح

  • در واقع جایی که یک بنای عادی بود، با یک ایده خوب و ترسناک به جایی تبدیل شده است که حالا مردم زیادی از سراسر دنیا حاضرند سفر کنند و این کلیسا را ببینند. سدلک بدون شک شهری است که شهرت امروز خود را مدیون مردگان است. کلیسایی با استخوان مردگان مکانی جذاب و دیدنی از گردشگری وحشت است که دیدن آن را به همه توصیه می‌کنیم.

برای خواندن مطالب بیشتر به گنج نهفته حضرت سلیمان در دریاچه گنج مراجعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…