موزه رترو، نمایشگاه دیدنی خودروهای کلاسیک

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه رترو در شهر وارنا یکی از نمایشگاه‌های جذاب خودروهای کلاسیک در جهان است. اگر قبول دارید که خودروهای قدیمی همیشه حسی نوستالژیک دارند این مطلب را حتما بخوانید.
موزه رترو

موزه رترو نمایشگاه دائمی ماشین‌های کلاسیک است. وسعت آن ۴ هزار متر مربع است و در شهر وارنا و کشور بلغارستان قرار دارد. این موزه کلکسیونی کامل از ماشین‌های کلاسیک دارد که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید نمونه آن را پیدا کنید. در این موزه علاوه بر نمایش ماشین‌های کلاسیک، می‌توانید بازسازی زندگی مردم در دهه‌های مختلف را هم ببینید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

موزه رترو کجاست؟

اگر به اروپا و بلغارستان سفر می‌کنید، یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید این موزه است. بخصوص اگر عاشق ماشین‌های آنتیک و کلاسیک باشید. خودروهای قدیمی از جمله ولکا، مسکویچ و اسکودا در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گرفته است. حال و هوای موزه حال و هوای دوران آغاز مدرنیته است. به همین دلیل برای بازدیدکنندگان حس نوستالژیکی دارد.

نمایشگاه دائمی ماشین کلاسیک

ماشین‌های کلاسیک و قدیمی که در موزه رترو به نمایش گذاشته شده‌اند، دیگر ساخته نمی‌شوند. در بهترین حالت فقط ۱ یا ۲ نسخه از آن‌ها در دنیا وجود دارد. در این موزه حدود ۵۰ ماشین آنتیک که متعلق به حدود ۸۰ سال پیش است به نمایش گذاشته می‌شود.

فضای این موزه به چه صورت است؟

بازسازی فضای قدیم اروپا در این موزه به‌قدری جالب است که می‌توانید حضور در سال‌های جنگ سرد در اروپا را کاملا حس کنید. طراحی فضای این موزه کاملا حال و هوای رترو یا به اصطلاح مدرسه قدیمی با سبک قدیم اروپا را متجلی می‌کند.

موزه رترو در وارنا یک محیط کلاسیک و قدیمی است. در واقع فضای جامعه و زندگی مردم وارنا در زمان حکومت‌های سوسیالیست را نمایش می‌دهد. مالکین این موزه با استفاده از تکنیک یکپارچه‌سازی محیط با سیستم، بازدیدکنندگان موزه را به ۵۰ سال گذشته و شرایط زندگی آن زمان می‌برند.

نمایشگاه خودرو کلاسیک

دانستی‌های موزه رترو

  • این موزه در گرند مال واقع شده است.
  • توجه اصلی این موزه، زندگی مردم وارنا در زمان شوروی سابق است نه ماشین‌های آنتیک.
  • لوازم آرایشی مصرفی خانم‌ها، سیگار بلغاری و لوازم آشپزخانه و خیلی موارد دیگر که در آن سال‌ها تولید شده در موزه رترو به نمایش گذاشته شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به چشم دنیا را در بلغارستان ببینید مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…