خواص استثنائی کیوی، از تقویت سیستم ایمنی تا درمان سرطان

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصالت کیوی که به آن انگور فرنگی چینی هم گفته می‌شود، به بخش‌های شمالی چین برمی‌گردد. این میوه کالری کمی دارد و غنی از مواد مغذی مهم است.
خواص کیوی برای سلامتی

کیوی همچنین غنی از فیبر است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش وزن کمک می‌کند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که کیوی می‌تواند با بیماری قلبی و بیماری‌های دیگر مبارزه کند. در مطلبی که امروز برای شما آماده کرده‌ایم، قصد داریم شما را با خواص کیوی برای سلامتی آشنا کنیم. تا پایان این مطلب از مجله دلتا در کنار ما بمانید.

عملکرد ریه را در افراد مبتلا به آسم بهبود می‌دهد

کمک به بهبود عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم یکی از خواص کیوی به‌شمار می‌رود. ویتامین C موجود در این میوه می‌تواند به درمان آسم کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد، مصرف کیوی از کودکان در برابر خس‌خس و آسم محافظت می‌کند. کیوی غنی از ویتامین‌های C و E است.

هضم را بهبود می‌بخشد

فیبر کیوی به هضم بهتر کمک می‌کند. فیبر، یبوست را درمان کرده و مدفوع را شل می‌کند. یبوست و سفتی مدفوع از جمله مشکلات گوارشی به‌شمار می‌روند. کیوی حاوی پتاسیم هم بوده که یک الکترولیت مهم است و به تقویت سیستم‌ایمنی بدن کمک می‌کند.

به بهبود سرطان کمک می‌کند

این میوه، آسیب دیدن DNA توسط استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. ویتامین C کیوی با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. افزایش سطح رادیکال‌های آزاد در بدن می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. فیبر کیوی هم در مبارزه با سرطان، به‌ویژه سرطان دستگاه گوارش مفید است.

به افزایش سلامت قلب کمک می‌کند

افزایش سلامت قلب یکی دیگر از خواص کیوی به‌شمار می‌رود. این میوه غنی از پتاسیم بوده که یک ماده‌ معدنی ضروری برای قلب به‌شمار می‌رود. مطالعات نشان می‌دهند که این ماده‌ مغذی به‌تنهایی می‌تواند اثرات محافظتی قابل‌توجهی در برابر بیماری‌های قلبی داشته باشد‌.

خواص کیوی

به درمان دیابت کمک می‌کند

یکی دیگر از خواص کیوی برای سلامتی تنظیم سطح قندخون است. کیوی آب زیادی دارد که این موضوع آن را تبدیل به یک گزینه‌ عالی برای افراد دیابتی می‌کند. ۱۰۰ گرم از این میوه فقط ۵ گرم قند یا گلوکز دارد و به همین دلیل اثرات محدودی روی سطح گلوکز خون دارد. همچنین فیبر کیوی به تنظیم سطح قندخون کمک می‌کند.

با التهاب مبارزه می‌کند

کیوی حاوی نوعی پپتید به نام کیسپر است که به خواص خود در مبارزه با التهاب شناخته می‌شود. در مطالعات مختلف نشان داده شده که این نوع پپتید با التهاب بافت‌های روده مبارزه می‌کند. هنوز هیچ داده‌ای وجود ندارد که نشان دهد این میوه در مقابل هر نوع التهاب (به غیر از التهاب روده‌ها) اثرات ضدالتهابی دارد.

به کاهش وزن کمک می‌کند

کیوی کالری کم و میزان ناچیزی چربی دارد. علاوه‌بر این غنی از فیبر است. تمام این ویژگی‌ها این میوه‌ را تبدیل به یک گزینه‌ مفید برای لاغری می‌کنند. می‌توانید این میوه را جایگزین سایر مواد غذایی حاوی کالری بالا کنید. مصرف این میوه همراه با ورزش کردن می‌تواند در کاهش وزن مفید باشد.

بینایی را تقویت می‌کند

کیوی غنی از ویتامین C بوده که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است و سلول‌ها و بافت‌های چشم‌ها را سالم نگه می‌دارد. کیوی منبع عالی لوتئین و زیگزانتین به‌شمار می‌رود که دو آنتی‌اکسیدان قدرتمند هستند که سلامت چشم‌ها را بهبود می‌بخشند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص باورنکردنی سماق برای سلامتی!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  2. حسین مسعودی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

    عالی بود تشکر میکنم از زحمات شما سلام خسته نباشید خیلی عالی بود من از۵ نمره ۵ میدم با تشکر .

    پاسخ

  3. حسین مسعودی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

    عالی بود تشکر میکنم از زحمات شما

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ب٫ظ

    من خانم ماشاالله ابراهیمی. من از این مطلب ۵ امتیاز رادهیدم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…