۷ نکته طلایی برای چیدمان نشیمن شما

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق نشیمن قلب منزل است و اولین تاثیر را روی فرد می‌گذارد، در واقع چیدمان دکوراسیون شخصیت افراد را به‌طور غیرمستقیم نشان می‌دهد.
چیدمان نشیمن منزل

اتاق نشیمن و پذیرایی فضایی است که در آن در کنار خانواده زمان خود را سپری کرده و هم‌چنین از مهمان‌های خود در آن پذیرایی می‌کنیم. بدون شک این فضا مستحق توجه بیش‌تر و دکوراسیونی خاص و منحصربه‌فرد است. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی برای چیدمان نشیمن منزل می‌پردازیم.

مشخص کردن یک سبک متعادل نشیمن

برای این‌که به اتاق نشیمنی هماهنگ و متعادل دست پیدا کنید، توصیه می‌شود که قبل از خرید مبلمانی که می‌خواهید در دکوراسیون به‌کار ببرید، ابتدا سبک مورد نظر خود را مشخص کنید. در دکوراسیون‌هایی که سبکی برای آن مشخص نشده و اشیا و مبلمان صرفا به‌دلیل زیبا بودن انتخاب می‌شوند، یک فضای هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

چیدمان نشیمن منزل

تاثیر طرح‌ها و بافت‌ها در طراحی داخلی

در گذشته طرح‌های متفاوت در کنار یک‌دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، اما در دکوراسیون مدرن این مفهوم به دست فراموشی سپرده شده است. امروزه هم طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در کنار یک‌دیگر به‌کار برده می‌شوند و هم این‌که این طرح‌ها را می‌توان بر روی بافت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد.

چیدمان نشیمن منزل

رنگ‌های خنثی، اما تاثیرگذار برای اتاق نشیمن

برای چیدمان نشیمن منزل اگر استفاده از رنگ‌های جسورانه، رنگ‌های تیره و ایجاد کنتراست در فضا برای شما بیش از حد دشوار است، اما با این وجود نمی‌خواهید فضایی معمولی در اتاق نشیمن داشته باشید، می‌توانید از تنالیته‌های مختلف رنگ‌های خنثی در کنار یک‌دیگر استفاده کنید.

با استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ می‌توانید به فضایی مدرن و صاحب سبک دست پیدا کنید.

رنگ‌های خنثی برای اتاق نشیمن

به‌کار بردن چوب در طراحی داخلی نشیمن

چوب در راس مصالحی قرار دارد که احساس گرما، آرامش و احساس خانه بودن را در مکان ایجاد می‌کند. اگر در اتاق نشیمن از چوب استفاده کنید، می‌توانید فضایی صمیمی و خانوادگی را به این مکان ببخشید. برای این منظور هم می‌توانید از کفپوش چوبی استفاده کرده، هم پانل‌های چوبی را برای دیوارها به‌کار برده و هم مبلمان چوبی را خریداری کنید.

چوب در طراحی داخلی نشیمن

میز تلویزیون

برای ایجاد فضایی زیباتر و تاثیرگذارتر در اتاق نشیمن، از یک میز تلویزیون استفاده کنید تا هم سیم‌ها و کابل‌ها را در پشت خود پنهان کند و هم جلوه‌ای دلنشین‌تر به اتاق نشیمن ببخشد. هر چه میز تلویزیونی که به‌کار می‌برید زیباتر و مدرن‌تر باشد، به همان میزان در طراحی اتاق نشیمن تاثیرگذار خواهد بود.

میز تلویزیون

انتخاب مبلمان مناسب

برای انتخاب مبلمان حتما باید مواردی مانند بزرگی اتاق، نوع پوشش کف و دیوارها، رنگ‌ها، فاصله میان مبل‌ها با تلویزیون و این‌که معمولا چند نفر از اتاق نشیمن استفاده می‌کنند را در نظر داشته باشید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین و مناسب‌ترین مبلمان را خریداری کنید.

انتخاب مبلمان مناسب

قاب عکس‌ها و تابلوها

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، اتاق نشیمن باید حتما دارای جزئیاتی باشد که عادت‌های شخصی، سلیقه و شخصیت شما را به نمایش بگذارد. یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای ایجاد چنین فضایی استفاده از قاب عکس‌ها و تابلوهایی است که نشانی از شما را به همراه داشته باشند.

هر چه فضایی که ایجاد می‌کنید شخصی‌تر باشد، ظاهری منحصربه‌فردتر به مکان خواهد بخشید.

قاب عکس‌ها و تابلوها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده جذاب برای دکور دیوار تلویزیون را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…